Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Útraty Čechů kartami Visa za rok stouply o polovinu

Redakce MAM30. 6. 2004

Češi stále častěji platí kartami v obchodech, restauracích či u čerpacích stanic. Za 12 měsíců do konce letošního března prostřednictvím karet Visa utratili 223 miliard Kč, což je o 48 procent více než před rokem. Informovala o tom
asociace Visa International, která je podobně jako MasterCard předním světovým platebním systémem.
Počet karet Visa v oběhu stoupl o 20 procent na 3,1 milionu kusů. Počtem karet na obyvatele a nízkou úrovní podvodů Česká republika podle asociace předstihuje i staré členské země Evropské unie. “Procentuálně jsme na tom lépe než Itálie, Belgie, Nizozemsko nebo Německo. Podvodů s platebními kartami je u nás zhruba dvakrát méně než ve státech staré patnáctky,” řekl šéf asociace Visa International pro ČR Miloslav Kozler.
Konkurenční MasterCard měl ke konci loňského roku v Česku v oběhu více než tři miliony platebních karet.
Kozler věří, že Česká republika brzy srovná krok se starými členskými státy EU i co se týče používání karet. Poslední výsledky podle něj ukazují, že držitelé platebních karet postupně mění své návyky při nakupování a že Čechům bezhotovostní platby vyhovují.
Na platby u obchodníků připadá zhruba třetina z celkového počtu transakcí, dvě třetiny tvoří výběry z bankomatů. V budoucnu se ale tento poměr má zvyšovat ve prospěch plateb v obchodech. Celková hodnota plateb kartou Visa u obchodníků za 12 měsíců do konce letošního března přesáhla 33 miliard korun, což je rekordní útrata. Významnou roli v tom hraje i počet obchodníků, kteří karty Visa přijímají. Za posledních 12 měsíců se zvýšil o 14 procent na více než 45 000.
Dominantní postavení na českém trhu tradičně zaujímají debetní karty, na než připadá 97 procent všech transakcí. Objem výdajů na debetních kartách vzrostl o 48 procent na necelých 220 miliard Kč. S tím, jak si lidé zvykají žít na dluh, ale roste také zájem o kreditní karty.
Roční objem plateb kartami Visa dosahuje tří bilionů dolarů. Kartami Visa lze platit ve více než 150 zemích.

×

Marienbad Waters chce letos zlepšit propagaci svých výrobků

Starší článek

SZIF vybral pro propagaci potravin sdružení agentur BBK Advertising Bolider

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více