Útraty Čechů kartami Visa za rok stouply o polovinu

30. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi stále častěji platí kartami v obchodech, restauracích či u čerpacích stanic. Za 12 měsíců do konce letošního března prostřednictvím karet Visa utratili 223 miliard Kč, což je o 48 procent více než před rokem. Informovala o tom
asociace Visa International, která je podobně jako MasterCard předním světovým platebním systémem.
Počet karet Visa v oběhu stoupl o 20 procent na 3,1 milionu kusů. Počtem karet na obyvatele a nízkou úrovní podvodů Česká republika podle asociace předstihuje i staré členské země Evropské unie. „Procentuálně jsme na tom lépe než Itálie, Belgie, Nizozemsko nebo Německo. Podvodů s platebními kartami je u nás zhruba dvakrát méně než ve státech staré patnáctky,“ řekl šéf asociace Visa International pro ČR Miloslav Kozler.
Konkurenční MasterCard měl ke konci loňského roku v Česku v oběhu více než tři miliony platebních karet.
Kozler věří, že Česká republika brzy srovná krok se starými členskými státy EU i co se týče používání karet. Poslední výsledky podle něj ukazují, že držitelé platebních karet postupně mění své návyky při nakupování a že Čechům bezhotovostní platby vyhovují.
Na platby u obchodníků připadá zhruba třetina z celkového počtu transakcí, dvě třetiny tvoří výběry z bankomatů. V budoucnu se ale tento poměr má zvyšovat ve prospěch plateb v obchodech. Celková hodnota plateb kartou Visa u obchodníků za 12 měsíců do konce letošního března přesáhla 33 miliard korun, což je rekordní útrata. Významnou roli v tom hraje i počet obchodníků, kteří karty Visa přijímají. Za posledních 12 měsíců se zvýšil o 14 procent na více než 45 000.
Dominantní postavení na českém trhu tradičně zaujímají debetní karty, na než připadá 97 procent všech transakcí. Objem výdajů na debetních kartách vzrostl o 48 procent na necelých 220 miliard Kč. S tím, jak si lidé zvykají žít na dluh, ale roste také zájem o kreditní karty.
Roční objem plateb kartami Visa dosahuje tří bilionů dolarů. Kartami Visa lze platit ve více než 150 zemích.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.