Útok na novináře BBC v Saúdské Arábii spáchala Al-Káida

8. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vrazi, kteří v neděli v saúdskoarabské metropoli Rijádu zastřelili kameramana rozhlasové a televizní stanice BBC a zranili jeho kolegu, byli napojeni na teroristickou síť Al-Káida. Oznámila to agentura Reuters s odvoláním na diplomatické zdroje.
„Je to stejně fanatická skupina. Jsou napojeni na Al-Káidu,“ poznamenal mediální poradce saúdskoarabského velvyslance v Londýně Džamál Chašuggi s odkazem na nedávné útoky ve městech Chubár a Janbú.
Podle Chašuggiho oba muži strávili dlouhou dobu natáčením v nebezpečné oblasti, která je baštou militantních islamistů. Ti v loňském roce odstartovali kampaň za svržení saúdskoarabského krále a jeho rodiny, spojenců Spojených států.
„Pro extremisty to bylo jednoduché, protože v oblasti strávili nějaký čas. Byl to úder daný příležitostí. Extremisté chtějí poslat vzkaz, že království není pro cizince ze Západu bezpečné.“
Dosud neznámí pachatelé zaútočili v neděli v Rijádu střelbou na dva novináře pracující pro britskou televizní a rozhlasovou stanici BBC. Mrtvý kameraman byl identifikován jako šestatřicetiletý Ir Simon Cumbers. Těžce postřelen byl jeho dvaačtyřicetiletý kolega Frank Gardner.
Útok se odehrál ve čtvrti As-Suvajdí, známé jako bašta islámských extremistů, která byla v minulosti častým dějištěm střetů mezi nimi a bezpečnostními jednotkami. Nedělní střelba na novináře byla už čtvrtým útokem na západní cizince za posledních pět týdnů.

čtk, zem

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.