Vlastní či pronajatou zahradu využívá k odpočinku téměř polovina české populace. Vyplývá to z průzkumu agentury Market&Media&Lifestyle – TGI. Většina lidí se věnuje zahrádkaření, najdou se však i tací, kteří si na ní vybudují například vlastní domácí farmu.
Lidé nejčastěji na zahrádce pěstují ovocné stromy, květiny a zeleninu. V průzkumu to uvedlo kolem tří čtvrtin zahrádkářů. Zhruba třetina lidí se na zahrádce snaží chovat slepice či jinou drůbež, někteří se pokoušejí vybudovat domácí farmu. Takto ale v průzkumu odpovědělo pouze 1,3 procenta dotázaných zahrádkářů.
Rozloha zahrad je nejčastěji mezi 200 a 1000 metry čtverečními. Větší pozemky, do jednoho hektaru, má osmina dotázaných a pozemkem větším než hektar se mohou pochlubit zhruba tři procenta respondentů. Naopak malou zahrádkou do 200 metrů čtverečních má pětina lidí.
Oblibu v zahrádkaření potvrzují i údaje o útratách obyvatelstva v prodejnách zaměřených na zboží pro dům, dílnu a zahradu. Jejich obraty v poslední době nabývají na významu. Loni celkové tržby těchto obchodů dosáhl 20 miliard korun. Průměrné roční výdaje domácností za toto zboží činí zhruba 18 000 korun.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?