Televize Nova hodlá recyklovat finalisty SuperStar

9. 6. 2004 00:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

S odezněním poslední písničky a vyhlášením výsledků talentové soutěže Česko hledá SuperStar v neděli 20. června desítka finalistů z obrazovky nezmizí. Pořad měl u diváků takový úspěch, že Nova přišla s dalším nápadem, jak jej obchodně využít. V letním vysílacím schématu nazvaném SuperLéto se tak objeví devět zábavních pořadů, ve kterých budou účinkovat účastníci finále SuperStar.
V hře jsou miliony korun reklamních příjmů. Podle Vladimíra Juráska z agentury Mag Media 99, která prodává reklamní čas na Nově, se již nyní SuperStar podařilo ovlivnit výsledky Novy.
„Díky SuperStar se nám podařilo zastavit pokles sledovanosti Novy. Zatímco průměrná denní sledovanost v loňském roce činila 43,5 procenta, v těchto měsících je to již o jedno procento více,“ uvedl generální ředitel Novy Petr Dvořák, podle něhož česká SuperStar zaznamenala největší divácký ohlas v porovnání s ostatními evropskými zeměmi.
Připravovanými pořady vycházejícími z talentové show tak Nova zabije dvě mouchy jednou ranou – jednak vyjde vstříc mimořádné poptávce po SuperStar a jednak získá atraktivní formáty pro letní období, které je z hlediska diváckého zájmu považováno spíše za slabší. Podle výkonné ředitelky stanice Libuše Šmuclerové tak diváci například uvidí zábavný pořad s účastníky soutěže, kteří se neprobojovali mezi deset nejlepších, nebo duety finalistů se slavnými pěveckými hvězdami. „Chceme tak prodloužit pocit ze SuperStar,“ podotkla Šmuclerová.
Kvůli chystanému programovému záměru však Nova musela jednat s vlastníky licence, společností FrematleMedia, která patří do koncernu Bertelsmann. Původní smlouva totiž podobné využívání finalistů SuperStar neumožňovala. „Dohodli jsme se na dodatku ke smlouvě, který umožní natočení uvedených pořadů,“ potvrdil Dvořák.
Pro Novu je výsledek jednání o to příznivější, že za další využívání finalistů SuperStar nemusí FremantleMedia nic platit. „Fremantle tak udělali dobré gesto vzhledem k tomu, že s nimi v současnosti jednáme o druhé sérii SuperStar,“ dodal Dvořák. Jednání by podle jeho slov měla být dokončena za několik měsíců poté, co Nova provede analýzu úspěšnosti první série.
Podle dostupných informací by to však pro Novu neměla být prodělečná akce. Reklama kolem pořadu již nyní generuje desítky milionů korun, cena za nákup licence se podle Dvořáka pohybuje v podobných řádech. „Je to hluboko pod 100 milionů korun,“ nechtěl být konkrétnější Dvořák.
V mezidobí by zvědavost diváků na nový druh zábavy měla udržet další akvizice Novy, deset dílů ve světě již odvysílané reality show Joe Milionář, ve které zvítězila česká modelka Linda Kazdová.
Hospodářské noviny 9. 6. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.