Televize nevydělá, ale chce vyrovnaný rozpočet
Zvýšené náklady České televize na přenosy z mistrovství Evropy ve fotbale nejsou podle vedoucího sportovní redakce Otakara Černého prvořadé. “Hlavně chceme, aby byl spokojen divák. Kolik to všechno stálo, se mě zeptejte, až to skončí,” řekl.
Do dějiště vysílá největší domácí veřejnoprávní médium největší výpravu v historii, poprvé tam odjel satelitní přenosový vůz. Jeden z redaktorů, Michal Dusík, jenž bude mít na starosti zejména organizační úkoly, potvrdil velkorysost projektu: “Jdeme do toho i za cenu, že na tom televize nevydělá. Budeme se snažit o vyrovnaný rozpočet.” Podle Černého nebyl problém prosadit 75 hodin vysílání u vedení ČT, které chápe, že to nejsou zbytečně utracené peníze.
Domácí divák bude moci zhlédnout všech 31 zápasů, z toho čtyři ze záznamu, protože budou mít shodný začátek s jiným. “Je to maximální počet, který podle smlouvy můžeme vyčerpat,” připomněl Robert Záruba, jenž bude v Praze připravovat magazín z Eura. Vedle nabídky z agentur se v něm objeví příspěvky dvou štábů, které budou v Portugalsku natáčet reportáže a fejetony mimo stadióny.
Částka, kterou televize zaplatila agentuře TEAM za práva na šampionát, není veřejná. Dusík v této souvislosti připomněl, že jde o poměrně uzavřený produkt, v němž je zakotvena prezentace oficiálních sponzorů. Štěpán Wolde z agentury ARBOmedia potvrdil, že možnosti marketinkových zásahů jsou omezené. “V přenosech se ale objeví standardní reklamní bloky zadávané z České republiky,” dodal.
Jeho firma připravila ve spolupráci se serverem sportovninoviny.cz pro televizi také internetové stránky fotbal04.cz. Podle ohlasů z nedávného mistrovství světa v hokeji se očekává, že nejnavštěvovanější budou deníčky komentátorů. Ti budou mít k dispozici stálého partnera-odborníka. Dvojice vytvoří Jaromír Bosák s Vladimírem Táborským, Pavel Čapek s Antonínem Panenkou a Petr Svěcený s Jiřím Kotrbou.
Wolde připomněl, že sponzoringu je vedle internetových aktivit a teletextu otevřena také nově připravená hra. Prostřednictvím krátkých textových zpráv budou zájemci odpovídat na fotbalové otázky a soutěžit o ceny. “Kolik přiteče peněz, to bude záležet na sledovanosti a na tom, jak daleko postoupí český tým,” doplnil Wolde zkušenosti z hokeje, v němž mělo brzké vyřazení české reprezentace negativní dopad na úspěšnost reklamních kampaní.
Jedním z finančních zdrojů může být přenášení televizního signálu na veřejná prostranství. Některá města se chystají dokonce soutěžit o nejlepší atmosféru při zápasech. Černý zdůraznil, že provozovatelé musejí žádat televizi o povolení. “Vedou se jednání o prodeji, nebude to zadarmo,” ujistil, že přístup k takovým akcím nebude tak benevolentní, jako někdy v minulosti.
Hospodářské noviny, 8. 6. 2004, autor: (kay)