Svazu minerálních vod vadí reklama Korunní

21. 6. 2004 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Svaz minerálních vod na svém mimořádném zasedání vyjádřil nesouhlas s aktuální reklamní kampaní společnosti Korunní-Karlovarská korunní kyselka. Zástupci svazu se sešli na podnět akciové společnosti Karlovarské minerální vody (KMV), kterou prý reklama poškodila, informoval mediální zástupce KMV Michal Donath. Ředitel firmy, jež reklamu připravila, to ale odmítá.
Podle názoru KMV reklama útočí na minerální vodu Magnesia z její produkce tím, že se klamavou a zavádějící reklamou snaží přetáhnout spotřebitele k minerální vodě Korunní. Podle Vladimíra Komára, ředitele společnosti Alphaduct, která je výhradním distributorem Korunní a jež kampaň připravila, reklama na Korunní není klamavá, ani neútočí na konkurenční produkt.
„V našem spotu, který posoudili právníci, rozhodně neodrazujeme spotřebitele od pití nějaké jiné konkrétní minerálky,“ uvedl Komár. Závěr Svazu minerálních vod proto považuje za neobjektivní.
Podle KMV reklamní spot záměrně obsahuje nepravdivé tvrzení. Údajně jím je pasáž, která obsahuje tvrzení: „Minerální vody obsahují magnesium, které potřebujeme pro správnou funkci srdce, jenže některé minerálky mají magnesia mnoho, a proto je musíme střídat. Vysoký obsah magnesia v lidském těle totiž může způsobit necitlivost, Korunní ale obsahuje vyvážený poměr minerálů Optimineral, a proto ji můžeme pít bez obav každý den.“
V zápisu ze zasedání Svazu minerálních vod je mimo jiné uvedeno, že spot na Korunní je nepřijatelná a srovnávací reklama, která poškozuje všechny výrobce minerálních vod. Tento závěr hlasováním podpořilo sedm členů svazu, proti byli dva. Svaz minerálních vod zároveň vyzval Korunní, aby údajně neetickou a nečestnou reklamní kampaň ukončila.
„Bylo nám jasné už předem, jak hlasování svazu skončí. Svaz podle nás přestává plnit své původní poslání a spíše zastupuje jednoho konkrétního producenta. Zvážíme své další setrvání v této instituci,“ řekl Komár.
Svaz minerálních vod podle svých internetových stránek sdružuje 15 členů, tedy téměř všechny výrobce minerálních vod.
Krajský soud v Plzni minulý týden uložil Karlovarské korunní kyselce, aby šíření sporné reklamy zastavila. Předběžné opatření vydal na návrh konkurenčních KMV. „Připravujeme protiopatření, naše stanovisko k případu hodláme zveřejnit příští týden na tiskové konferenci,“ poznamenal Komár.
V loňském roce se výroba minerálních vod v České republice zvýšila o sedm procent na 811 milionů litrů. Obliba tohoto druhu nápojů v tuzemsku roste dlouhodobě. Proti roku 1999 znamenal loňský objem produkce zvýšení o třetinu. Spotřeba nealkoholických nápojů se loni v tuzemsku pohybovala kolem 264 litrů na osobu ročně. Roční produkce minerálek na hlavu v roce 2003 činila asi 80 litrů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.