Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spot na Korunní posoudí rada pro reklamu

Redakce MAM24. 6. 2004

Kontroverzní reklamní spot na minerální vodu Korunní posoudí arbitráž při Radě pro reklamu. Výkonný ředitel rady Zbyněk Roubal potvrdil, že stížnost na reklamu, která popisuje údajně nepříznivé účinky nápojů s vyšším obsahem magnesia, už podal výrobce konkurenční vody Magnesia – Karlovarské minerální vody (KMV).
Po žalobě ke Krajskému soudu v Plzni a projednání ve Svazu minerálních vod jde o další krok, kterým se společnost italského podnikatele Antonia Pasqualeho snaží zabránit šíření údajně klamavé a zavádějící reklamy. KMV totiž propagaci svého produktu zakládají právě na vyšší potřebě hořčíku. “Uvádět, že jeho zvýšená konzumace způsobuje například necitlivost, je jednoznačným klamáním spotřebitelů,” tvrdí mediální zástupce KMV Michal Donath. Argumenty vyslyšel už minulý týden Krajský soud v Plzni, který v předběžném opatření zakázal vysílání prvního z vysílaných spotů. Reklamu na Korunní odsoudila i většina členů Svazu minerálních vod. Kritizované tvrzení podle svazu poškozuje údajně všechny ostatní výrobce.
“Nemohu v tuto chvíli spot hodnotit, rozhodnutí arbitrážní komise oznámíme v pátek 9. července,” uvedl Roubal. Její verdikt má formu doporučení, které zadavatel spotu nemusí, na rozdíl od usnesení soudu, respektovat. Podle ředitele Asociace komunikačních agentur Jiřího Mikeše však jde o vysoce kvalifikované a nezávislé posouzení, v komisi totiž zasedají nejen zástupci zadavatelů reklam, sdělovacích prostředků, reklamních agentur, ale i nezávislí právníci a psychologové. “Zdálo by se mi tedy logické, kdyby se stěžovatel obrátil na soud až v případě, že by rada označila spoty za klamavé, doporučila je stáhnout, a to by Korunní nerespektovala,” uvedl Mikeš. Podle něj v tuto chvíli není zřejmé, zda za celým sporem není jen snaha o diskreditaci soupeře.
Karlovarská korunní kyselka je přesvědčena, že reklama je v souladu s etickými zásadami, a reakci na své spoty považuje za jednoznačný útok ze strany mocného Pasqualeho impéria. Pod vlivem italského podnikatele je podle zástupců Korunní z firmy Alphaduct také vedení celého Svazu minerálních vod. Korunní tedy společně s dalším menším výrobcem Kyselkou Praga svaz tento týden opustila. “Svaz minerálních vod se stal diskriminačním nástrojem firem ovládajících trh minerálních vod v boji proti menším konkurentům,” vyjádřil se obchodní ředitel společnosti Alphaduct Tomáš Urban. Svaz obvinění odmítl.

Hospodářské noviny, 24. 6. 2004, autor: Miroslav Petr

×

Stanice ITV letos zahájí provoz dalšího kanálu

Starší článek

Sázka na známá jména

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více