Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spojení Sony Music – BMG má v Evropě zelenou

Redakce MAM21. 6. 2004

Zatímco šéfové gramofirem Sony Music a BMG, Andrew Lack a Rolf Schmidt-Holz, mají po uplynulém týdnu důvod k úsměvu, vrásky se naopak objevily na čele Douga Morrise, přezdívaného “hrabě” Universal Music Group. Regulátoři v čele s komisařem pro hospodářskou soutěž Mario Montim rozhodli, že spojení BMG a Sony nepoškodí spotřebitele. S odvoláním na zdroje obeznámené s rozhodováním to uvedla agentura AP.
Čeká se však ještě na rozhodnutí amerických úřadů. Na trhu by tak vzniklo největší hudební joint venture na světě.
Šetření ve věci chystaného spojení dvou velkých hráčů na trhu podnítilo na dva tisíce evropských nezávislých hudebních firem, sdružených do obchodní asociace Impala. Ty se obávají, že vzniklý gigant by zcela ovládl evropský trh s hudbou. “Fúzí těchto obřích společností by byla malá evropská vydavatelství značně znevýhodněna, ztratila by konkurenceschopnost i v distribuci do běžných obchodů,” uvedl v únoru pro BBC generální sekretář Impaly Phillipe Kern.
Mario Monti má však podle AP jasno: neexistuje dostatek důkazů, které by hovořily proti fúzi. Pro tento případ však zástupci Impaly zvažují možnost obrátit se na evropské soudy s cílem zabránit spojení stůj co stůj.
Ve hře není pouze konkurenceschopnost malých vydavatelství. Na výsledek šetření kromě Impaly netrpělivě čekala i světová jednička mezi labely, Universal Music Group. Ta podle oznámení Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) loni získala 23,5 procenta celosvětového trhu. To v meziročním porovnání představuje pokles o 2,4 procenta. Pokud by však BMG a Sony spojily své síly, součet jejich tržních podílů by nyní dal dohromady 25,1 procenta trhu. Universal by tak musel místo na hudebním trůnu přenechat novému vládci.
Společnost Universal zdůvodnila pokles tržního podílu silným rokem 2002, kdy většina jejích předních umělců, včetně skupiny U2, rapera Eminema a zpěvačky Shanie Twainové, slavila velké úspěchy.
Ke střídání na postu jedničky by došlo v momentu, kdy se zdá, že se hudební průmysl začíná dostávat z dlouholetého propadu. Rostou tržby, ve Spojených státech se daří zasahovat proti internetovým pirátům, navíc samotné firmy profitují z legálního stahování hudby.
Podle monitoringu společnosti Nielsen Soundscan se tržby ve Spojených státech z prodeje hudebních nosičů za první tři letošní měsíce zvedly v meziročním srovnání o 9,1 procenta.
Jen během prvního letošního kvartálu vykázal mediální koncern Bertelsmann zisk 31 miliónů eur oproti loňské ztrátě 397 miliónů. Hlavní podíl na tomto vývoji mají podle finančního ředitele koncernu Bertelsmann Siegfrieda Luthera výkony hudební divize koncernu, společnosti BMG. Ta kromě desek svých stálých interpretů sbírá body díky vydávání nahrávek všem vítězům talentové soutěže Pop Idol (domácí mutace se jmenuje Česko hledá SuperStar) po celém světě.
Podle hudebních expertů by se po chystaném sloučení Sony a BMG dal očekávat tlak na redukci nákladů a další propouštění zaměstnanců. Na podobný úsporný program najela již během jara EMI. Jak na počátku dubna oznámili zástupci druhé nevětší hudební firmy na světě (13,4 procenta trhu podle IFPI), výpověď obdrží 1500 zaměstnanců, což představuje 20 procent personálního stavu. Stop firma vyhlásila rovněž pro výrobu vlastních CD a DVD v Evropě a USA.

Hospodářské noviny, 21. 6. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Do finálového kola SuperStar přišlo 2,9 milionu hlasů

Starší článek

Likérky mění nabídku ve prospěch lehkého pití

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu s laxní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více