Sony a McDonald’s nabídnou stahování hudby při koupi BigMaců
Firmy Sony a McDonald’s umožní přes léto v Evropě a Severní Americe stahování hudby při koupi BigMaců. Společnosti kvůli tomu založily alianci, kterou dnes představily. Každý zákazník, který si u McDonald’s koupí Big Mac Extra Value Meal získá přístupový kód k jedné písni zdarma v internetové hudební prodejně Connect od Sony. Přístup k ní je na adrese www.connect.com.
Jde o další propojení rozšířené spotřební značky s technologickou firmou, které má propagovat rodící se trh s elektronickou hudbou. Snahou aliance je odlákat teenagery od služeb s neplaceným stahováním hudby, jakými jsou například Kazaa a WinMX.
Propagace nové služby McDonald’s začne v úterý 8. června ve Spojených státech, Portoriku a Kanadě. Počátkem července se “Big Mac Meal Tracks” rozšíří také do Francie, Německa a Británie. V reklamní kampani se objeví popový zpěvák Justin Timberlake, napsala agentura Reuters.
Hudební průmysl se snaží, aby se trh s elektronickou hudbou stal stejně rozšířený jako prodej kompaktních disků, který pokračuje v poklesu vlivem neplacené výměny písní na internetu.
Sony zavedla v květnu v Severní Americe elektronický prodej hudby pod názvem Connect poté, co na trh vstoupily služby iTunes od Apple a inovovaný Napster od společnosti Roxio. Koncem června má jít Connect do Francie, Německa a Británie. Poté budou následovat severské státy, země Beneluxu a Španělsko.
Sony doufá, že jí Connect pomůže zvýšit prodej přenosných přehrávačů. Podle analytiků může spojení známé značky restaurací rychlého občerstvení dobrou reklamou pro placené stahování hudby. Vyjádřil se tak například analytik londýnské společnosti Jupiter Research.