Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Škoda Auto chce i nadále sponzorovat lední hokej a cyklistiku

Redakce MAM28. 6. 2004

Škoda Auto hodlá i do budoucna finančně podporovat především lední hokej a od letošního roku i světově proslulou cyklistickou soutěž Tour de France. Díky těmto prioritám svého sportovního sponzoringu tak společnost pokrývá prakticky celou Evropu, řekl mluvčí firmy Jaroslav Černý. Předseda představenstva automobilky Vratislav Kulhánek se v sobotu stal předsedou hokejového svazu.
Celkový objem peněz, které automobilka každoročně na podporu sportu vydá, Černý odmítl upřesnit. Tato suma ale podle něj již několik let zůstává na stejné výši.
Jednoznačnou prioritou je již od počátku 90. let minulého století pro automobilku lední hokej a sponzoring hokejového mistrovství světa. Vychází z dohody v roce 1990 v rámci koncernu Volkswagen, podle které jednotlivé automobilky podporují přednostně vybraná sportovní odvětví a se zájmy dalších firem v rámci koncernu se nekříží. Škoda tak především sponzoruje hokej, Audi lyžování, Seat závodní automobilový sport a Volkswagen kulturu.
Hokejový sponzoring má podle Černého jednoznačně dobrý vliv na posilování image značky a zprostředkovaně i na zvýšení prodejů aut doma i v zahraničí. Přímý vliv sponzoringu na prodeje lze podle něj ale dokládat velmi těžko. Když například v roce 1997 bylo mistrovství světa v hokeji ve Finsku a Škoda tam zároveň uváděla na trh tehdy novou octavii, její prodeje ve Finsku se zvýšily o 100 procent. Podle mluvčího na to měl vliv zřejmě jak nový produkt, tak i reklama na hokejovém mistrovství. Škoda Auto podporuje nejen národní hokejový tým, ale prostřednictvím svých dovozců například i týmy v Rakousku a Švýcarsku.
Letos se rozhodla stát také jedním ze čtyř oficiálních partnerů Tour de France mimo jiné proto, že se tak chce zviditelnit i v zemích, kde se hokej nehraje tak aktivně. Automobilka podle Černého bude moci zapojit do sportovního sponzoringu i další dovozce, například ve Francii, Španělsku a Itálii, kde je cyklistika a závod Tour de France velmi populární. Firma je také oficiálním sponzorem českého olympijského týmu a podporuje i lední hokej a fotbal na regionální úrovni přímo v Mladé Boleslavi.
Fotbal ve velkém se ale Škoda Auto podporovat nechystá. Z celosvětového hlediska je sice populárnější než hokej, ale pro sponzory také podstatně finančně náročnější. Za srovnatelně stejné peníze by proto automobilka nezískala stejnou viditelnost jako při hokejových mistrovstvích světa. Při nedávném šampionátu v Praze bylo možné značku Škoda vidět v 70 procentech vysílacího času.

×

Postup fotbalistů přidá do reklamy peníze

Starší článek

Sazka má videoloterijní terminály

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více