Vydavatelství Sanoma Magazines Praha se rozhodlo nabídnout k prodeji své odborné časopisy (segment B2B). Informaci M&M potvrdil ředitel vydavatelství Petr Rasocha. „Sanoma je významným evropským vydavatelem konzumních časopisů a odborné tituly tak nejsou naší prioritou,“ zdůvodnil krok vydavatelství s tím, že rozhodnutí se vztahuje výlučně na Českou republiku. V následujících dnech chce vydavatelství oslovit možné kupce. Podle Petra Rasochy již Sanoma potenciální zájemce vytipované má, jejich jména však zveřejňovat nechce.
Portfolio odborných titulů Sanomy tvoří časopis zaměřený na marketing, reklamu a média Strategie a dále pak magazíny z oblasti zdravotnictví (Sestra, Zdravotnické noviny, Postgraduální medicína). Všechny uvedené tituly dříve vydávala společnost Strategie a tehdejší vydavatelství Mona (nyní Sanoma Magazines Praha) je zakoupilo v roce 1999.
Ředitel Sanomy odhaduje, že by se celý prodejní proces mohl odehrát v řádu týdnů, maximálně měsíců. S variantou, že by se B2B tituly Sanomy nepodařilo v odpovídající lhůtě prodat, vydavatelství počítá. „V tom případě bychom pokračovali dál a zkusili časopisy prodat v jiném časovém rozpětí,“ uvedl v rozhovoru pro týdeník Marketing & Media.
Celkové inzertní výkony vydavatelství Sanoma dosáhly v loňském roce podle monitoringu A-Connectu 565 mil. Kč. Velkou měrou se však na nich podílely konzumní časopisy. Inzertní příjmy čtyř odborných titulů Sanomy dosáhly v loňském roce podle monitoringu celkem 88,7 mil. Kč.
-Martina Vojtěchovská-