Sanoma chce prodat odborné časopisy

7. 6. 2004 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vydavatelství Sanoma Magazines Praha se rozhodlo nabídnout k prodeji své odborné časopisy (segment B2B). Informaci M&M potvrdil ředitel vydavatelství Petr Rasocha. „Sanoma je významným evropským vydavatelem konzumních časopisů a odborné tituly tak nejsou naší prioritou,“ zdůvodnil krok vydavatelství s tím, že rozhodnutí se vztahuje výlučně na Českou republiku. V následujících dnech chce vydavatelství oslovit možné kupce. Podle Petra Rasochy již Sanoma potenciální zájemce vytipované má, jejich jména však zveřejňovat nechce.
Portfolio odborných titulů Sanomy tvoří časopis zaměřený na marketing, reklamu a média Strategie a dále pak magazíny z oblasti zdravotnictví (Sestra, Zdravotnické noviny, Postgraduální medicína). Všechny uvedené tituly dříve vydávala společnost Strategie a tehdejší vydavatelství Mona (nyní Sanoma Magazines Praha) je zakoupilo v roce 1999.
Ředitel Sanomy odhaduje, že by se celý prodejní proces mohl odehrát v řádu týdnů, maximálně měsíců. S variantou, že by se B2B tituly Sanomy nepodařilo v odpovídající lhůtě prodat, vydavatelství počítá. „V tom případě bychom pokračovali dál a zkusili časopisy prodat v jiném časovém rozpětí,“ uvedl v rozhovoru pro týdeník Marketing & Media.
Celkové inzertní výkony vydavatelství Sanoma dosáhly v loňském roce podle monitoringu A-Connectu 565 mil. Kč. Velkou měrou se však na nich podílely konzumní časopisy. Inzertní příjmy čtyř odborných titulů Sanomy dosáhly v loňském roce podle monitoringu celkem 88,7 mil. Kč.

-Martina Vojtěchovská-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.