Řetězec KFC urovnal spor s úřady ohledně klamavé reklamy
Americký řetězec rychlého občerstvení Kentucky Fried Chicken urovnal spor, který vedl s regulačními úřady ve Spojených státech. Ve sporu šlo o to, že řetězec v reklamě svá smažená kuřata vydával za zdravé jídlo, vhodné i pro, kteří chtějí držet dietu.
“Vyjednali jsme s nimi tvrdé podmínky pro smírné vyřešení,” řekl k rozhodnutí šéf Federální obchodní komise Timothy Muris. Úřad vyjednal dohodu s nadnárodním koncernem Yum! Brands, jehož je KFC součástí. Řetězec KFC se zavázal, že již nebude svá kuřata v reklamách vydávat za zdravé jídlo.
KFC v jedné z reklam například ukazovalo ženu, jak před svého manžela postavila porci kuřat, když si předtím slíbili, že začnou jíst zdravě. Proti takovému výkladu zdravé výživy se postavily některé organizace propagující zdravý životní styl, píše agentura Reuters.
Řetězec v jiné reklamě svá smažená kuřata ukazoval jako pokrm s nízkým obsahem uhlohydrátů a naopak vysokým podílem bílkovin, což bývá vhodné pro lidi s dietou. Podnik se loni snažil reklamu obhajovat tvrzením, že jeho originální recept na smažená kuřata k zdravějšímu stravování může přispět.
Společnost Yum! Brands vedle KFC provozuje i restaurace Pizza Hut, Taco Bell a Long John Silver. V celém světě má podnik zhruba 33 000 restaurací, v České republice má restaurace KFC, které zde provozuje společnost American Restaurants.