Reklama spojená s ME v kopané se odhaduje na půl miliardy
Mistrovství Evropy v kopané je jednou z největších letošních akcí, které ovlivní reklamní trh. Do médií podle odborníků přiteče za reklamy spojené s fotbalem částka mezi 350 až 500 miliony korun. “Je to jedna z nejvýznamnějších událostí, které reklamní a mediální trh letos potká. Z českého pohledu však je letošní mistrovství světa v hokeji důležitější,” řekl marketingový ředitel agentury ARBOmeida Štěpán Wolde.
Podle Woldeho se částka spojená s reklamou bude pohybovat mezi 350 a 500 miliony korun. S tím souhlasí i Jiří Mikeš z Asociace komunikačních agentur (AKA). “Můj skromný odhad je, že by to mohlo být tak půl miliardy,” řekl. Wolde i Mikeš však upozorňují, že se výše částky spojené s reklamou bude odvíjet od případných úspěchů českého fotbalového týmu – čím dále se fotbalisti dostanou, tím větší bude zájem inzerentů investovat do další reklamy.
Odhady, kolik letos celkem půjde na reklamu, se pohybují kolem 17 miliard korun. Větší význam pro inzerenty však měl domácí šampionát v hokeji. “A to proto, že bylo v ČR, protože je hokej dlouhodobě úspěšný…i proto, že hokej v ČR přitahuje oproti fotbalu přitahuje více domácích středně velkých inzerentů,” uvedl Wolde, podle něhož je fotbal doménou velkých mezinárodních inzerentů.
Agentura ARBOmedia vyprodala v souvislosti s fotbalem veškerý reklamní čas na ČT. Oproti hokejovému mistrovství jsou však vysílací práva na fotbalový šampionát prodávána rovnou se sponzory. “Proto jsem letos sponzoring fotbalu nemohli prodávat,” uvedl Wolde.
Významných událostí pro inzerenty je letos více než obvykle – kromě fotbalového a hokejového klání se konají i olympijské hry, nezanedbatelný vliv měl i vstup ČR do Evropské unie. “Pokud je v daném roce nějaká událost, rozpočty, které klienti vydávají na reklamy, se automaticky nezvýší o nějakou závratnou sumu. Spíše se koncentrují do určitého období,” poznamenal Wolde.