Průzkum: Češi považují za správné odměnit děti za vysvědčení

30. 6. 2004 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Většina Čechů si myslí, že je správné odměnit děti za vysvědčení. Školáci za známky nejčastěji dostávají knihy, hračky nebo sladkosti, méně často pak dražší věci nebo peníze. Dospělí jsou ochotni vynaložit na dárky v průměru 450 korun. Vyplynulo to z červnového průzkumu společnosti STEM/MARK.
Přes 80 procent lidí souhlasí s tím, aby dítě nějaký dárek za své celoroční úsilí dostalo. Ale jen dvě třetiny respondentů uvedly, že se chystají dítě za vysvědčení skutečně odměnit.
Polovina dotázaných považuje za vhodný dárek nějakou drobnost, třeba sladkost nebo hračku. Zhruba pětina lidí dává přednost finanční odměně a desetina dražším dárkům, jako je mobilní telefon nebo kolo. Žádný dárek by dítěti nedalo 17 procent lidí.
Částka vynaložená na dárky za známky se liší podle věku dítěte. Těm nejmenším školákům by rodiče koupili věc v hodnotě 100 až 150 korun. Starší děti mohou dostat dárek až za 500 korun. Šest procent lidí by svého potomka za vysvědčení odměnilo částkou nebo věcí v hodnotě 1000 korun a více.
Dětští psychologové tvrdí, že by děti neměly dostávat drahé dary. Rodiče by s nimi měli spíš strávit společný čas, zajít s nimi do restaurace na oběd, večeři, nebo do cukrárny na zmrzlinu. Dostatečnou odměnou za vysvědčení může být výlet nebo nějaký drobný dárek, který dítěti udělá radost.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.