Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Přímá demokracie začala – alespoň jako show

Redakce MAM29. 6. 2004

Televizní divák je současně i volič. Ví, co chce, nebo si to alespoň myslí. Proč by tedy měl nechat výběr lidí, kteří jej zastupují, jen na úsudku politických stran? Tato idea stála u zrodu nové vlny reality show, v nichž diváci prostřednictvím obrazovky určují kandidáty na politické posty.
Tyto pořady najdeme v Argentině, Austrálii i Spojených státech a lze předpokládat, že o ně projeví zájem televize i v dalších zemích. V Argentině vybrali diváci v reality show kandidáta do parlamentních voleb – osmačtyřicetiletého nezaměstnaného Juana Selimana. Stanice America-TV vysílala pořad jednou za týden a vždy čtyři z kandidátů se v něm vyjadřovali o svých politických konceptech. Diváci poté hlasovali telefonicky o tom, kdo z nich vypadne. Aby se kandidát mohl voleb zúčastnit, založila stanice vlastní stranu.
Nový programový formát tohoto typu brzy představí také australská stanice Channel Seven.
V pořad Vote for Me budou diváci vyzváni, aby vybrali kandidáty pro podzimní parlamentní volby. V první fázi vybere odborná porota 18 kandidátů “které lze brát vážně a mají šanci uspět”. Následně už budou mít rozhodování v rukou diváci – prostřednictvím SMS budou nominovat jednoho kandidáta v každém ze šesti australských států. Vítěz získá přibližně 5600 eur na volební kampaň a denní vysílací čas v ranním programu Channel Seven.
Ještě výš míří americká placená kabelová televize Showtime. V rámci reality show American Candidate, kterou začne od 1. srpna vysílat, si dala za cíl najít alternativního kandidáta na prezidenta Spojených států.
Diváci budou vybírat z 12 kandidátů, kteří budou muset zorganizovat předvolební mítink, vymyslet reklamní spot a prostřednictvím internetových stránek získat na svou stranu co nejvíce příznivců. Vítěz získá 200 000 dolarů na šestitýdenní reklamní kampaň před listopadovými prezidentskými volbami. Do castingu se přihlásilo 1500 zájemců, mimo jiné i dcera neúspěšného demokratického uchazeče o nominaci Chrissy Gephardtová. Producent show R. J. Cutler, který natočil v roce 1993 dokument The War Room o Clintonově předvolební kampani, si od reality show neslibuje, že by vítěz skutečně mohl nějak ohrozit oba hlavní kandidáty, ale doufá, že se především podaří přiblížit divákům průběh a pravidla předvolebního boje. Kandidáti budou podle něj mít k dispozici nejlepší politické poradce ve Spojených státech a není vyloučeno, že někteří z nich po skončení pořadu nastoupí slibnou politickou kariéru.
“Je to nevyhnutelné,” řekl německému deníku Die Welt Robert Thompson, profesor televizní kultury a popkultury na univerzitě v Syrakusách. “Po reality show American Idol a The Apprentice, které hledaly talenty v oblasti zábavy a byznysu, je nyní na řadě politika. Konečně jde stále jen o hledání talentů a chci připomenout, že také Ronald Reagan začal svoji politickou kariéru díky tomu, že působil v zábavě – tedy v Hollywoodu. Představa, že by se tímto způsobem vybíral prezident, ale přece jen vzbuzuje obavy.”

Hospodářské noviny, 29. 6. 2004, autor: Milan Kruml, TV Nova

×

Hypermarkety zůstaly v čele i přes lehký pokles

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 17. června 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více