Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Pozice vyhledávače Google ve světě sílí

Redakce MAM14. 6. 2004

Internetový vyhledávač Google získává stále více nových klientů na evropských a asijských trzích. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury ComScore.
Ve Francii má Google tržní podíl přes osmdesát procent, ve Velké Británii ho používá sedmdesát sedm a v Kanadě sedmdesát procent lidí, kteří hledají na internetu.
Expanzi firmy nesráží ani skutečnost, že na dosud největším internetovém trhu světa, ve Spojených státech, jej téměř dohnali konkurenti. V USA používá nyní nejrozšířenější vyhledávač Google 49,7 procenta uživatelů internetu. Vyhledávací služby konkurenčního portálu Yahoo! si naproti tomu oblíbilo již 45,4 procenta uživatelů.
Zásadní význam pro firmu však má právě rozmach v Evropě a zejména v rozvíjejících se trzích Asie. Tam má Google dominantní pozici, protože v asijských zemích nepůsobí konkurenti Yahoo! či Microsoft MSN. A tento trh slibuje v budoucnu největší reklamní zisky.
Při získávání inzerentů platí, že nejvíc jich bude mít ten, který má nejvíce uživatelů, a to je v perspektivních regionech právě Google. Protože si získává stále větší oblibu uživatelů zbytku světa, oslabující pozice ve Spojených státech pro něj není nebezpečná.
“Když máte dostatek uživatelů, inzerenti přijdou sami,” tvrdí Charlene Li, analytička výzkumné společnosti Forrester Research. “Příjmy firmy již brzy porostou, protože podnik získá nové inzerenty z menších technologických trhů,” uvedla pro agenturu Bloomberg. Google, stejně tak jako jako rivalové, má největší příjmy z placených odkazů. Ty se při vyhledávání určitého slova zobrazují jako první.
Vyšší příjmy z nových trhů očekává i výzkum přední analytické společnosti Standard & Poor’s. Podle toho však s většími výnosy není možné počítat ještě v tomto roce. Společnost totiž ještě bude muset investovat do nových technologií a produktů, jako jsou e-mailové služby či regionálně zaměřená inzerce.
Celosvětově je Google používán k vyhledávání ve více než pětapadesáti procentech případů. Konkurenční Yahoo! používá zhruba 24 procent uživatelů, uvádí výzkumná firma InsightExpress.

Hospodářské noviny, 14. 6. 2004, autor: Hany Farghali

×

Čeští operátoři přicházejí na chuť hudbě

Starší článek

Prodaný náklad vzrostl v dubnu MF Dnes, Sportu a Lidovým novinám

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více