Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Postup fotbalistů přidá do reklamy peníze

Redakce MAM28. 6. 2004

S postupem českých fotbalistů do čtvrtfinále evropského šampionátu přitečou do médií další peníze na reklamu, která je spojena s Eurem 2004. Shodli se na tom odborníci z oblasti reklamy. “Celá částka za reklamu by se mohla zvýšit o 150 až 200 milionů korun,” řekl Štěpán Wolde z agentury ARBOmedia, která prodává reklamní čas v České televizi. Podle Petra Topinky z Mark/BBDO se do reklamy více peněz dostane, nárůst by se ale neměl pohybovat v desítkách procent.
Původní odhad částky, která proteče médii v souvislosti s fotbalovým šampionátem, činil podle Woldeho 350 až 500 milionů korun. Nyní by to mohlo být o 150 až 200 milionů více. “Pak je možný ještě jeden skok, kdyby český tým šampionát vyhrál. To by mohlo být nějakých 50 až 100 milionů navíc,” řekl Wolde.
Topinka je v odhadech opatrnější. “Ve chvíli, kdy tým bude postupovat dál a dál, se dá čekat vzestupná tendence. Většinou to bývá okamžitá reakce na daný vývoj, a tak bych nečekal, že to bude v řádech desítek procent,” uvedl.
ARBOmedia prodává reklamní čas České televizi, která z Eura odvysílá celkem 27 přímých přenosů a čtyři záznamy. “Příjmy z reklamy odhaduje ČT na 55 milionů korun,” uvedl mluvčí televize Martin Krafl, podle něhož postup fotbalistů do čtvrtfinále tuto částku nijak nezvýší. Veškerý reklamní čas, který souvisí s mistrovstvím Evropy, je již totiž vyprodán.
Ani navzdory odhadům, které očekávají zvýšení peněz do reklamy v souvislosti s postupem českého týmu, nečeká Wolde, že by se fotbalový šampionát mohl v tomto ohledu měřit s nedávným mistrovstvím světa v hokeji. “Vzhledem k tomu, jak hokejisté dopadli a že fotbalisté postupují, tak se mohou přiblížit. Ale v této chvíli ME v kopané na MS v hokeji nedosáhne,” uvedl.
Topinka z Mark/BBDO však míní, že obě akce jsou svým vlivem na inzerenty srovnatelné. “Možná by měl být šampionát v kopané viditelnější, protože fotbal je přece jen hlavní sport,” řekl. Hokejové mistrovství pustilo do médií reklamu za půl miliardy korun, celkové náklady firem na marketingové aktivity se pak odhadují na miliardu.

×

zrcadlo

Starší článek

Škoda Auto chce i nadále sponzorovat lední hokej a cyklistiku

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více