Osvědčí se „kompaktní“ strategie?

3. 6. 2004 11:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britský celostátní deník The Independent se loni v září rozhodl tisknout část svého nákladu ve zmenšeném formátu. Překročil tím hranici, která v Británii odděluje velkoformátové noviny, tzv. broadsheets, od velikostně polovičních tabloidů. Velkoformátové listy jako The Times, Daily Telegraph, The Guardian, se pokládají za seriózní tisk, zatímco tabloid je synonymem pro bulvár typu Daily Mirror nebo The Sun. Menším formátem vyšel Independent vstříc lidem, kterým při čtení vadí velké listy, ale kteří chtějí mít serióznější informace, než jaké jim nabízí bulvární tabloid. Odvážný krok Independentu vyšel. Pokles odbytu se zastavil, prodaný náklad se zvýšil až o 20 procent. Přede dvěma týdny Independent skončil s vydáváním listu ve dvou formátech, velký formát si ponechalo jen nedělní vydání Independent on Sunday. V době, kdy se tištěná média a zvláště deníky v Evropě potýkají s klesajícím odbytem, se novou „kompaktní“ strategií inspirovaly další listy. Britský deník The Times začal vydávat paralelní zmenšenou verzi loni v listopadu, zatím bez úspěchu. Mediální experti poukazují na to, že Independent zaplatil za úspěch změnou obsahu. Osvojil si metody bulváru, dnes je v něm více kampaní než zpráv a více jednostranných komentářů. Navíc využití „kompaktní“ strategie závisí na charakteru čtenářské obce. Záleží na tom, zda si čtenáři list předplácejí, nebo zda ho kupují na stáncích. Například švýcarský bulvární list Blick s téměř výhradním stánkovým prodejem se začátkem letošního května pokusně zmenšil a tento týden končí s vydáváním velkoformátové verze. Od minulého pondělka experimentuje se zmenšenou verzí také německý Die Welt. Pro berlínské čtenáře připravuje zhuštěnou 32stránkovou verzi Welt Kompakt se sníženou cenou 50 centů. Experiment má trvat osm týdnů, spekulace o tom, že by velkoformátový Die Welt mohl zaniknout, vydavatel odmítá.

Ekonom, 3. 6. 2004, Autor: (MIŠ)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.