Opalovací kosmetika – lékárny jsou pro bohatší
Už nastala sezona?
Ano. Ale v letošním roce je nástup sezony vzhledem k chladnějšímu počasí opožděnější a také nárůsty prodejů jsou ve srovnání s loňskem velmi mírné. Většinou se prodeje začnou zvedat již v dubnu a kulminují v letních měsících, kdy se lidé pohybují na slunci a rovněž jezdí na dovolenou. Nástup sezony ale silně závisí na počasí. V ostatních měsících jsou prodeje nízké.
Čím se liší ti, co nakupují v lékárnách, od spotřebitelů kupujících opalovací kosmetiku např. v obchodních sítích?
V lékárnách spotřebitelé očekávají určitou kvalitu přípravků, za kterou jsou ochotni zaplatit vyšší cenu. Proto je největší poptávka po produktech střední a vyšší cenové kategorie. Již delší dobu zaznamenáváme nárůst zájmu především o přípravky s vyšším faktorem a také stoupá zájem o kvalitní dětskou opalovací kosmetiku s vyššími faktory. Domnívám se, že tato orientace na kvalitu opalovací kosmetiky je způsobena i tím, že v současné době jsou spotřebitelé jednak lépe informováni o bezpečném pobytu na slunci, a bohužel také růstem nebezpečí a rizika, které nám při opalování hrozí.
Kdo u vás nejčastěji nakupuje?
Zákazníky jsou většinou ženy s vyšším vzděláním a alespoň průměrnými příjmy.
Jaké kupují nejčastěji značky?
Především speciální lékárenské značky. Přípravky ze střední cenové kategorie značek Altermed, Daylong a Dr. Müller. Ve vyšší cenové kategorii pak samozřejmě Vichy a La Roche Posay.
Jaká mohou mít tyto značky u vás in-store promotion?
Na Lékárnách Lloyds mohou být vybrané značky prezentovány pouze po předchozí centrální dohodě s marketingovým oddělením. Možnosti jsou poměrně široké, je však třeba je vždy s dostatečným předstihem konzultovat.
Co očekáváte od letošní sezony?
Další nárůst zájmu o kvalitní kosmetiku. Také se domnívám, že spotřebitel bude informace o bezpečném opalování a poradenství při nákupu solární kosmetiky vyhledávat stále více v lékárnách, jež mu v tomto směru mohou nabídnout vysoce seriózní služby.
Vyšší cenová kategorie. “Na lékárnách jsou nejvíce prodejné speciální lékárenské značky: Altermed, Daylong a Dr. Müller,” říká Eva Kolářová, marketingová a purchasing manažerka Lékáren Lloyds.