Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

OMV s výzkumy mediálního chování Slováků

Redakce MAM18. 6. 2004

Odbor mediálního výzkumu Slovenského rozhlasu zjišťoval nejoblíbenější média na Slovensku. Zjistil, že divácky nejúspěšnější televizí zůstává Markíza, nejposlouchanější rozhlasovou stanicí Rádio Slovensko a nejčtenějšími periodiky jsou Nový Čas a Plus 7 dní.

Nejúspěšnější zůstává Markíza
Divácky nejúspěšnější televizní stanicí zůstává nadále televize Markíza, kterou sledovalo 72 % respondentů. Potvrzují to výsledky pravidelného výzkumu mediálního chování obyvatel, který ve dnech 25. až 31. května uskutečnil Odbor mediálního výzkumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo) na vzorku 3386 respondentů ve věku od 14 let.
První program veřejnoprávní Slovenské televize (STV) – Jednotku sledovalo 49,5 % a televizi Joj 29,4 % respondentů. Druhý program STV Dvojku sledovalo 13,3 % a zpravodajskou televizi TA3 11,8 % diváků.
Ze zahraničních TV stanic měly největší sledovanost české a maďarské televize – TV Prima (9,6 %), veřejnoprávní ČT1 (7,9 %), RTL klub (7,3 %), TV Nova (7,1 %), TV2 (4,9 %) a MTV1 s 4,8 % diváků.
Markíza potvrdila svoji dominantní pozici i z hlediska podílu na trhu, který dosáhl 41,9 %. Tržní podíl Jednotky představoval 17,5 %, TV Joj 10,9 %, TV Prima 3,2 %, Dvojky 3,1 %, TV Nova 2,5 % a TA3 1,8 %.

Nejposlouchanější Rádio Slovensko
Dlouhodobě nejposlouchanější rozhlasovou stanicí na Slovensku je Rádio Slovensko. Vyplývá to z výsledků pravidelného výzkumu mediálního chování obyvatel, který ve dnech 25. až 31. května 2004 uskutečnil Odbor mediálního výzkumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo) na vzorku 3386 respondentů starších než 14 let.
Na otázku, “kterou z vyjmenovaných rozhlasových stanic jste poslouchali včera?” 39,5 % oslovených uvedlo první vysílací okruh Slovenského rozhlasu.
Za ním následuje nejúspěšnější komerční stanice Rádio Expres (19,9 %) a Rádio Regina (SRo 4), které poslouchalo 14,8 % respondentů a Fun Rádio s poslechovostí 10,8 %.
Další příčky patří Rádiu Rock FM (SRo 3) s 10,1 % a dvěma nadregionálním komerčním stanicím – Rádiu Okey (9,8 %) a Rádiu Twist (6 %). Ze zahraničních stanic jsou nejposlouchanější maďarské komerční stanice Danubius (3 %) a Slágerradio (2,9 %).
O dominantním postavení Rádia Slovensko svědčí i jeho více než třetinový podíl na rozhlasovém trhu (35,3 %). Druhou pozici na rozhlasovém trhu si upevnilo Rádio Expres (15,5 %) a třetí Rádio Regina (SRo 4) s podílem 9 %. Následují Rádio Okey (6,7 %), Fun Rádio (6,5 %), Rádio Rock FM (4,7 %) a Rádio Twist (3 %).

Nejčtenější je Nový Čas
Nejčtenějším slovenským deníkem zůstává Nový Čas, který čte 22,6 % občanů.
Za ním následují deník Pravda (s 13-% čteností), Sme-Práca (10,3) a Šport (6,9). Síť regionálních deníků Korzár je aktuálním zdrojem informací pro 6 % dotázaných, Új Szó pro 4,2 % respondentů, následují Národná obroda (3,2) a Hospodárske noviny (2,7).
Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění, který od 25. do 31. května uskutečnil
Odbor mediálního výzkumu Slovenského rozhlasu (OMV SRo) na reprezentativním vzorku 3386.
Nejčtenějším slovenským týdeníkem je Plus 7 dní, který pravidelně čte 22 % respondentů. Život pravidelně vezme do rukou 19,4 % lidí a Nový čas pro ženy 16,9 % účastníků výzkumu. Za nimi nasledují Slovenka (15,4), časopis Markíza (14) a Eurotelevízia (12,6).
Na slovenském trhu se uchytil i nový časopis pro ženy Šarm, který čte pravidelně 8,7 % občanů a spoločensko-politický týdeník Live! s více než 3 %
pravidelných čtenářů.
Za pozitivní tendenci vývoje trhu periodického tisku lze podle OMV SRo považovat skutečnost, že během roku se víc než o třetinu zvýšila čtenost regionálních a místních týdeníků a dosáhla tak 35,5 %.

-tasr, zem-

×

Issa je nejvíc medializovanou SuperStar

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 25. týden 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více