Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nová mobilní zábava se neujala, Nokia to zkouší znovu

Redakce MAM3. 6. 2004

Loňský podzim měl být podle představitelů finské společnosti Nokia přelomem v oblasti mobilní zábavy. Jejich přání se však nesplnilo, protože hybridní přístroj Nokia N-Gage, který kombinuje funkce herní konzole a mobilního telefonu, se žádné velké popularitě netěší. Podle Pavla Šinágla, product managera české pobočky Nokie, se u nás doposud prodalo něco přes pět tisíc přístrojů N-Gage, což je o dost méně, než firma plánovala.
Nejedná se však o české specifikum, nýbrž o poměrně věrný obraz celosvětových výsledků. Ač představitelé Nokie doposud oficiálně nepřiznali neúspěch a doposud nezveřejnili žádné celosvětové prodejní výsledky N-Gage, sami si propadák evidentně uvědomují. Nestává se totiž často, aby se jakýkoliv hi-tech přístroj dočkal svého nástupce již několik měsíců po svém uvedení. Druhý pokus Nokie se jmenuje N-Gage QD, který přichází v těchto dnech na trh.
Odborníci se vesměs shodují na tom, že za celosvětovým neúspěchem prvního modelu N-Gage stojí špatné řešení výrobku a přehnaně vysoká cena okolo 12 tisíc korun.
“N-Gage dle mého nemá šanci na herním trhu uspět, neboť vedle vysoké pořizovací ceny má několik ne sice zcela zásadních pochybení, ale v jejich součtu zůstává při přímém porovnání dost daleko za uživatelsky příjemnějším GameBoy Advance,” uvádí konzolový specialista Martin Kaller v článku pro server Mobil.cz.
Tomáš Jirásko z časopisu PCWorld zase poukazuje na nešikovnou výměnu herních karet nebo nestandardní způsob telefonování. Od nákupu N-Gage může odradit i poměrně nízký počet her pro tuto platformu. Stránka n-gage.cz uvádí v současné době 16 herních titulů. Podle serveru All About Symbian bylo vydání několika slibovaných titulů navíc ještě odloženo. Jedná se například o hry Sim’s Bustin Out či Marcel Desailly Pro Soccer, vývoj titulu Taito Memories byl pak dokonce úplně zastaven.
Jedná se tak o začarovaný kruh – malý zájem zákazníků o přístroj odrazuje herní vydavatele od investic do vývoje titulů pro N-Gage a nízký počet her dále snižuje poptávku po přístroji. Všechny tyto nešvary se Nokia pokusí odstranit v druhé generaci svého herního produktu.
Ač se “vnitřnosti” příliš neliší od předchozí varianty, výrobci se snaží poučit z předchozího nezdaru. Přístroj je menší a ergonomičtější, baterie vydrží déle a kritizovaná výměna herních karet je značně zjednodušena.
Mění se i marketinková strategie samotného výrobce. Představitelé Nokie už model QD prezentují zejména jako herní konzoli, telefon a další funkce mají být spíše doplňkem. Propagace se soustředí především na jednotlivé herní tituly a také možnost hraní více hráčů. Multiplayer přes prostředí N-Gage Arena nebo pomocí rozhraní Bluetooth je totiž podporován většinou herních titulů a Nokia jeho kvalitu považuje za jednu z hlavních konkurenčních výhod oproti ostatním herním konzolím.
Podle Šinágla se po oznámení nového modelu také oživil zájem herních vydavatelů o vývoj her pro N-Gage. Do konce léta se na pulty obchodů dostane více než deset nových her, vesměs z produkce gigantů Electronic Arts, který vyvíjí hry Sims Bustin’ Out či Tiger Woods PGA Tour 2004, a Ubisoft, jenž pro N-age QD připravuje titul Tom Clancy’s Ghost Recon – Jungle Storm.
Se svým vlastním projektem Ashen přispěchá i sama Nokia. Počítačoví odborníci ovšem pochybují, zdali se podaří splnit slib daný Nokií při uvedení první N-Gage, podle kterého by do konce letošního roku mělo pro tuto platformu existovat 50 až 100 her.
Na nezájem zákazníků o první N-Gage reaguje i cena. V Česku se N-Gage QD bude prodávat za sedm tisíc korun, tedy za stejnou cenu, za kterou lze v současnosti pořídit první model N-Gage. Nokia přitom zatím neplánuje stažení prvního modelu z obchodů. Podle Šinágla počítá Nokia v období prvního půl roku po uvedení na trh s tím, že prodeje N-Gage QD budou několikanásobně převyšovat prodeje předchozího modelu.

Hospodářské noviny, 3. 6. 2004, autor: Jiří Sládek

×

Podíl sledovanosti v hlavním čase opět stoupl Nově a Primě

Starší článek

Český sen: Klam jako tvůrčí surovina?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více