Některé reklamy na spotřební úvěry neobsahují ze zákona povinné údaje

17. 6. 2004 10:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

I na trhu se spotřebními úvěry se najdou firmy, jejichž zaměstnanci nerespektují zákony. Například u nabídek úvěrových produktů nezveřejňují ukazatel RPSN. V takovém případě se vyplatí opatrnost. RPSN totiž věrně zobrazuje skutečné náklady spotřebitele.
Reklamu a nabídky na zmíněné finanční produkty upravuje zákon číslo 321/2001 Sb. Říká zcela jasně, že uvede-li subjekt úrokovou sazbu nebo jiný údaj týkající se nákladů na úvěr, je zároveň povinen zveřejnit výši RPSN. Pokud tak neučiní, porušuje zákon a klame tím spotřebitele.
Na reklamu a nabídky spotřebních úvěrů se loni zaměřila Česká obchodní inspekce. Při kontrole 173 případů zjistila pochybení u 30 z nich. Ve většině případů chyběl právě údaj o RPSN nebo příklad jeho výpočtu, popřípadě bylo nesprávné jeho znění.
Při jakýchkoli pochybnostech o reklamě, nabídce nebo smlouvě na úvěr se může každý spotřebitel obrátit přímo na Českou obchodní inspekci (informace jsou i na stránce www.coi.cz).

Hospodářské noviny, 17. 6. 2004, autor: (luv)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení