Mobilní operátoři se při Superstar bojí přetížení sítí

18. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Mobilní operátoři se obávají při nedělním finále televizní soutěže Česko hledá SuperStar přetížení sítí. Podle odhadů firem padne dosavadní rekord 1,5 milionu odeslaných hlasovacích SMS a pokud si jejich odesílání uživatelé nerozloží do celé doby určené pro hlasování, hrozí momentální kolaps.
„Předpokládáme, že v jeden okamžik by mohlo svou hlasovací SMS zaslat až jeden milion fanoušků,“ uvedl mluvčí televize Nova Daniel Plovajko. „Kapacity sítí jednotlivých mobilních operátorů však mají své limity a je možné, že síť bude v tento okamžik přetížena,“ dodal.
Operátoři proto doporučují divákům, aby SMS posílali postupně během celé hodiny, která je vyhrazena pro hlasování, a nezačínali hlasovat hned po zahájení. V případě, že hlasovací SMS nebude odeslána, neměl by ji fanoušek zkoušet odesílat bezprostředně poté znovu, ale zhruba deset až 15 minut počkat.
Pokud divák neobdrží žádnou zprávu o problémech při přenosu, je zpráva úspěšně odeslána. Z každého mobilního telefonu může být odesláno maximálně 50 hlasů, hlasy se započítávají během několika vteřin. Ve chvíli, kdy divák odešle svou SMS před nebo po limitu, určenému k hlasování, nebo v případě, že hlasující překročí povolený počet SMS zaslaných z jednoho čísla, obdrží upozornění o neplatnosti jeho hlasu.
Diváci soutěže dosud v jednotlivých kolech poslali kolem 10,3 milionu SMS a dalších více než 236.000 hlasů přišlo telefonicky. Jen za hlasování SMS zprávami již lidé utratili přes 60 milionů korun. Největší díl z každých šesti korun za poslanou SMS putuje k vlastníkovi licence, společnosti FreemantleMedia, další část dostávají mobilní operátoři a firma Erika, která hlasování organizuje.
Diváci nejčastěji hlasují ze sítě Eurotelu, který má podíl na počtu odeslaných SMS kolem 42 procent, následují T-mobile se zhruba 38 procenty a Oskar Českého Mobilu s pětinovým podílem. Na českém trhu je podle neoficiálních odhadů téměř 9,9 milionu aktivních mobilních telefonů.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení