Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Matsushita uvede na trh rekordér DVD pro digitální televizi

Redakce MAM30. 6. 2004

Japonský výrobce spotřební elektroniky Matsushita Electric Industrial se chystá uvést na trh rekordér DVD, který používá technologii modrého laseru. Zařízení bude možné využít k digitální televizi, protože technologie už má potřebnou kapacitu k záznamu digitálních programů.
Matsushita své výrobky prodává pod značkami Panasonic nebo Technics a technologii modrého laseru, kterou prosazuje, označuje jako Blu-ray. Existuje ještě další technologie, která využívá modrého laseru, ta se ale v některých parametrech liší. Prosazují ji hlavně další japonské firmy NEC a Toshiba.
Chystaný prodej rekordérů dává podle pozorovatelů Matsushitě náskok před konkurencí. Většina zemí se nyní chystá přejít od analogového vysílání k digitálnímu a schopnost nahrávat digitální programy s vysokým rozlišením obrazu tedy bude nutností. Začal už i boj o standard technologie modrého laseru.
Nahrávací DVD disky, které jsou kompatibilní s rekordérem od firmy Matsushita, mají kapacitu 25 až 50 gigabytů. Na trhu jsou v současné době většinou disky s kapacitou kolem 4,7 gigabytů. Disk s kapacitou 50 gigabytů může zaznamenat až 4,5 hodiny digitálního programu v nejvyšší možné kvalitě.
Na disky s vysokou kapacitou lze nahrávat i běžný analogový signál. V takovém případě je disk schopen zaznamenat až 63 hodin programu, podotýká agentura Reuters.
Matsushita působí rovněž v České republice, kde se ale věnuje výrobě televizorů, autorádií a mobilních telefonů.
Matsushita je členem konsorcia, které podporuje technologii Blu-ray. Konkurenční technologie se označuje jako HD DVD a jejími stoupenci jsou především firmy NEC a Toshiba. Ty však avizovaly, že rekordér DVD, který bude jejich technologii podporovat, na trh neuvedou dříve než v roce 2005.
V současné době jsou rozšířeny disky, které využívají červeného laseru. Modré světlo má naproti tomu kratší vlnovou délku, což při čtení a zápisu dat umožňuje přesnější zaměření laserového paprsku. Z těchto důvodu je možné tak výrazně zvýšit u těchto disků kapacitu.
Matsushita není prvním podnikem, který na trh uvádí rekordér DVD s modrým laserem. Loni již svůj přístroj předvedla společnost Sony. Matsushita chce rekordér prodávat za zhruba 300 000 jenů (asi 75 000 Kč). Ceny podobných novinek se ale většinou rychle snižují. Přístroj se nejprve objeví na japonském trhu, kde bude k dispozici od 31. července.

×

Cenu prince Asturského získal francouzský novinář Jean Daniel

Starší článek

ČT má nový systém mezd

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více