Matell má nový hit: Konfekci podle šatů panenky Barbie

16. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Americká společnost Mattel přišla s dalším nápadem, jak popularitu panenky Barbie využít pro svůj obchod. Bude prodávat její oblečení v konfekčních velikostech. Prodeje panenky sice v posledních letech klesají, ale přesto pro firmu znamenají každoročně obrat ve výši 3,6 miliardy dolarů. Módní kolekce, která už své zákaznice našla v Japonsku, má tyto tržby ještě navýšit, napsal internetový server spiegel-online.
„Fanynky známé panenky jsou dnes už dospělé a jistě rády zavzpomínají na svá dětská léta tím, že si koupí model své oblíbené hračky. Barbie byla pro ně ideálem krásy a v jejích šatech se k němu dostanou trochu blíž,“ předpovídá úspěch módní kolekci podle šatníku Barbie americká analytička Betty Pierceová.
Mattel pro americké zákazníky připravil na podzim první kolekci. Na newyorské módní přehlídce představil úzké koktejlové šaty, trička, kabáty i boty ve stylu Barbie. „Návrháři se v této kolekci nechali inspirovat tím, co Barbie nosila v 70. letech, kdy se panenka stala módní ikonou. Tento styl však obohatily i o soudobé módní prvky,“ uvedla mluvčí Mattelu Elissa Goldmanová.
Ve Spojených státech podle odborníků Mattel už příliš neriskuje. Již na počátku letošního roku firma uvedla oblečení podle Barbie v pěti svých prodejnách v Japonsku. Podle zpráv internetového serveru CNN se tyto výrobky staly velkým hitem a dodavatelé nestíhali prodejny zásobovat. První krok společnost udělala také v New Yorku, kde se prodávala trička k 45. výročí úspěšné panenky. Přestože stála padesát dolarů, kupovaly je zákaznice často i po více kusech, napsal server businesswire.
Pokud bude kolekce skutečně úspěšná, má Mattel další plány. Zkusí Barbie oblečení prodávat také v Evropě. Navíc připravuje parfém a také celou kosmetickou řadu se jménem své hračky. S výrobou parfémů a kosmetiky má společnosti Mattel pomoci koncern PUIG Beauty and Fashion Group. Flakón voňavky se na trhu objeví už v srpnu letošního roku a stát bude okolo dvaceti dolarů, napsal server fool.com.

Hospodářské noviny, 16. 6. 2004, autor: Adam Junek

Redakce MAM

Další zajímavé čtení