Madonna je značka, která vydělává peníze. Kdekoliv.

8. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Americká zpěvačka Madonna opět potvrdila svou pověst nejúspěšnější hudebnice současnosti. Její aktuální koncertní turné Re-Invention Tour, na něž vyjela na konci května, se téměř okamžitě stalo nejvýnosnějším hudebním podnikem letošního roku. Během čtrnácti dnů se prodalo vstupenek za více než 120 miliónů dolarů, po celém světě ho navštíví téměř milión lidí.
Ačkoliv se na konci devadesátých let zdálo, že Madonna už předvedla všechno, co v hudební branži předvést lze, nyní je jasné, že i ve 21. století hudební fanoušky provokativní zpěvačka, která přichází se stále novými nápady, i nadále přitahuje. Podle marketinkových analytiků je už samotná Madonnina pověst vynikajícím reklamním tahem. Za její velkolepá vystoupení, plná audiovizuálních triků a nabitá složitou choreografií, jsou diváci ochotni zaplatit obrovské částky. Jedno vystoupení přijde každého návštěvníka na částku v řádech stovek, ale i tisíců dolarů.
Značné zisky slibuje i druhotný merchandising, který turné provází. Ve velkém se prodávají značková trička, čepice, šátky či kalendáře s logem Re-Invention Tour. Podle Reuters se reklamních předmětů během uplynulých dvou týdnů prodalo již za 220 tisíc dolarů.
„Madonnino nové turné si nemůže nikdo nechat ujít, tentokrát ho navíc provází skvělé ohlasy od kritiky i fanoušků,“ píše LA Times. Právě v Los Angeles, kde Madonna turné zahájila, se na její koncert sjely davy celebrit jak z hudební a filmové branže, tak ze světa módy a politiky.
Madonna i ve svých pětačtyřiceti letech stále udává trendy. Každý její nápad je záhy vyvážen zlatem, její jméno samo o sobě znamená obrovský byznys. Madonna, která celosvětově prodala už více než 200 miliónů svých desek, se navíc zdaleka neorientuje jen na hudební žánr. Loni na podzim uvedla na trh první z řady svých pohádkových knížek, útlý svazek nazvaný Anglické růže, rozhodla se pod svým jménem také navrhovat panenky pro hračkářský koncern Mattel.
Zpěvačka navíc významně ovlivňuje módní průmysl,v současnosti je hvězdou hned několika reklamních kampaní. Spolupracuje například s módní značkou Gap, byla tváří kosmetického koncernu Max Factor, přátelí se s předními módními návrháři. Kostýmy na aktuální turné tak pro ni vytvořili Stella McCartney, Karl Lagerfeld či módní dům Dolce & Gabbana.
Jediné odvětví, v němž se zpěvačce zatím příliš nedaří, je film. S herectvím prý Madonna už skončila. Nedávno však ohromila prohlášením, že chystá natočit snímek podle skutečné události z počátku letošního roku. Tehdy se na internetu objevila nabídka osmnáctileté britské studentky Rosie Reidové, která se rozhodla vydražit své panenství, aby si mohla zaplatit univerzitní studia. Podle listu The Sun Madonna s Reidovou už spolupracuje na scénáři, navíc se rozhodla připravovaný snímek i režírovat.

Hospodářské noviny, 8. 6. 2004, autor: Irena Zemanová

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.