Launch MTV Česko již příští rok?

21. 6. 2004 00:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Kdy plánujete spustit speciální program MTV pro Českou republiku, jako jste to udělali v Rumunsku nebo v Polsku?
MTV Europe je dobře rozvinutá, máme 13 národních programů. Zájem na expanzi už není natolik silný jako před dvěma lety. Když se objeví vhodný partner a dobré podmínky, tak se do toho pustíme i v České republice. Pro nás je klíčová spolupráce s místními partnery, např. v Polsku by to nešlo bez UPC. Takže i tady hledáme partnera, jenž má finanční zázemí, know-how a bude schopen zabezpečit fungování stanice.

Kdo by mohl být takovýmto partnerem u nás?
Už tři roky zkoumáme český trh, protože je zajímavější než turecký, bulharský nebo slovinský. Začali jsme spolupracovat s producentem Petrem Kellerem a společností Partnership Films, která produkovala např. film Hellboy. V okamžiku, kdy představí dobrý byznys plán, určitě spojíme síly. A rozhodně budeme pokračovat v již pětileté spolupráci se Zone Vision.

Kdy tedy kanál spustíte?
Nemáme v rukou byznys plán, nebude to dříve než příští rok. Potřebujeme tady vytvořit tým a tomu pak pomůže personál z Londýna a Berlína.

Bude to televize jenom pro ČR, nebo i pro Slovensko?
Začneme na českém trhu. Když se ujistíme, že to tady funguje, budeme se v dlouhodobém horizontu zajímat i o slovenský trh.

MTV má v Polsku problém kvůli odvysílání pořadu, jehož obsah odporuje tamním zákonům. Neobáváte se těchto obtíží i v ČR?
V Polsku je signál distribuovaný z Londýna a podléhá britskému regulátorovi Ofcomu. V případě MTV pro ČR budeme vysílat z Prahy a přizpůsobíme se českému regulátorovi.

V ČR se nebude zvyšovat penetrace kabelových rozvodů takovým tempem jako doposud. Souvisí s tím váš zájem o místo v multiplexu Czech Digital Group, s kterým již souhlasila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání?
Za poslední tři měsíce jsem se několikrát setkal s Leošem Pohlem z Czech Digital Group na téma digitální distribuce MTV. Kromě již zavedené kabelové a satelitní distribuce uvažujeme i o možnosti šířit signál terestricky digitálně. Dnes ale nemůžeme rozjet program pro 300 tisíc domácností, potřebujeme jich nejméně 1,5 milionu.

To znamená, že bude MTV distribuována bezplatně?
Ne.

Ale první multiplexy mají být bezplatné.
O podrobnostech nevím.

V konkurenčním multiplexu Českých radiokomunikací je hudební stanice Óčko, považujete ji za konkurenci?
Byl jsem příjemně překvapen, jak se za posledních 12 měsíců zlepšili. Podle výzkumů GfK je však MTV vnímána jako nejlepší mezinárodní televize. Mládež je samozřejmě nadšená z domácího hudebního kanálu, ale chce poznat i nové trendy v módě, technologiích, dozvědět se o nových filmech. Óčko stále není Vivou.

Prodejcem reklamního času MTV je v ČR a SR slovenská ARBOmedia. Proč obsluhujete český trh ze Slovenska?
Je pravda, že donedávna se o oba trhy staral pouze Peter Iždinský z Bratislavy. Pracoval velmi dobře, ale neměl šanci obsloužit oba státy. Ale nyní se ARBOmedia rozhodla pro samostatného sales managera pro ČR. Před dvěma týdny jsme začali spolupracovat s T-Mobile, máme Škodu, Time Out a přetrvávají rozhovory s Pilsner Urquell. Tyto klienty ale zprostředkoval Peter Keller.

Jste se slovenskou ARBOmedia spokojeni?
Ano. Není jednoduché nás prodávat, protože jsme mezinárodní stanicí.

Kdo jsou pro vás nejdůležitější reklamní zadavatelé z ČR?
Jelikož informujeme mladé lidi o trendech, jsou pro nás důležité především nové technologie a móda. Je to okruh zadavatelů jako T-M
s filmaři. „Na spuštění MTV Česko spolupracujeme s Partnership Films,“ říká manažer pro nové trhy MTV Europe Dean Possenniskie.obile, Oskar, Eurotel, Time Out, Kenvelo, Diesel. Nabízíme spojení s hudbou, což je dnes velmi žádané.

Jaké výhody, které jinde nedostanou, nabízíte zadavatelům?
Značky jako T-Mobile, Coca-Cola nebo Kenvelo jsou mezinárodní a je pro ně výhodné spojit svůj potenciál s MTV. A my nevedeme pouze reklamní kampaně, vytváříme i silné a atraktivní prostředí a tím „vynášíme“ značky z obrazovky.

Které zadavatele máte na Slovensku?
Spíše lokální značky jako Fun Radio, Slovak Telecom, ale nasmlouvali jsme velký objem reklamy pro kosmetiku Veet a máme také Avon.
Myslíte si, že budoucnost přinese spojení českého a slovenského trhu?
Pocházím z Nového Zélandu a jeho pozice k Austrálii je podobná jako Slovenska k Česku. Je nemyslitelné, aby byl Nový Zéland součástí australského trhu.


20_Possenniskie_Dean_11.jpg ()



Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.