Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Konec školního roku zvedá odbyt prodejcům květin

Redakce MAM30. 6. 2004

Konec školního roku zvedá odbyt prodejcům květin, k nimž míří školáci před posledním dnem v lavicích pro pozornost učitelům. Proti běžnému dni se podle květinářů prodej zvedá o desítky procent. Někteří soudí, že se učitelům kupuje více květinových dárků než v minulosti.
“Lidé na tom tolik nešetří,” řekla Barbora Novotná z firmy Floraservis. Prodej se podle ní může zvýšit asi o půlku. Lidé ale kupovali květiny k závěru školního roku spíše v úterý. Se špičkami v roce, jako je Valentýn, se ale vysvědčení nedá srovnat, uvedla Novotná.
“Odbyt se zvýšil asi o 60 procent,” uvedla Eva Kozlerová z firmy Bohemia Flowers. Lidé podle ní pro květiny mířili hlavně v úterý večer. Prodeje ale zvyšují také promoce.
“Víc lidí tady bylo. Někdo si vezme kytku za 300 korun, někdo za 50 korun,” řekla prodavačka z květinového stánku na Florenci. Lidé podle ní kupovali různé květiny, neměli žádného vysloveného favorita.
Například v Ústeckém kraji si 30. června většina květinářek přivstala, aby stačila připravit květiny školákům pro jejich učitelky. “Otevírali jsme již v 06:30, místo obvyklých 08:00,” řekla Marta Drugová z ústeckého květinářství v Hrnčířské ulici. Odhadla, že kvůli konci školního roku se tržby zvýšily o 60 až 70 procent. V úterý prý děti nejvíce kupovaly jednotlivé karafiáty, ve středu ráno šly na odbyt růže.
Obliba květin u Čechů stále roste. Loni za ně utratili 7,1 miliardy korun, což bylo o zhruba 200 milionů korun více než v roce 2002. V porovnáním s rokem 1994 pak útrata za květiny vzrostla 2,5krát. Nemalá část květin na domácím trhu je z dovozu.

×

ČT má nový systém mezd

Starší článek

Nová ředitelka programu ČT

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více