Jak bude vypadat letošní česká dovolená? Sejdeme se na chorvatské pláži.

7. 6. 2004 00:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Jak strávit letošní dovolenou? Odpovědi na otázky, kolik za ni zaplatím, kam pojedu a s jakou cestovní kanceláří, zjišťoval ve 22. týdnu OMD Snapshot.

Největším lákadlem pro české turisty jsou mořské pláže (32 %). Stále oblíbeným způsobem trávení letní dovolené je chalupaření (19 %). Najdou se i takoví, a je jich poměrně dost (16 %), kteří svou dovolenou hodlají strávit nečinně doma. Jsou to převážně lidé starší 45 let z menších měst a obcí (do 5000 obyvatel).

Téměř 45 % populace ve věku 15-59 let hodlá vycestovat za dovolenou do zahraničí. Nejjmenovanějším letoviskem bylo Chorvatsko (11 % ze všech), dále Itálie (6 %) a Španělsko (5 %). Mezi dalšími jmenovanými zeměmi byly Řecko a Slovensko. Tři procenta lidí zatím vůbec netuší, kde stráví své dny volna.

Zhruba 45 % lidí ve věku 15-59 let hodlá utratit za svou dovolenou do 5 tisíc Kč. Naopak 5 % rekreantů hodlá utratit více než 30 tisíc (Florida, Mexiko, Seychely, Kanáry).

Více než polovina lidí se na dovolenou vydají na „vlastní pěst“ a 12 % si zatím nevybralo žádnou cestovní kancelář.
OMD Snapshot je exkluzivní systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány reprezentativním průzkumem v populaci ČR ve věku 15-59 let na vzorku 260 lidí.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.