iTunes, obchod s hudbou firmy Apple, vstoupí do Evropy zřejmě příští týden

8. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká společnost Apple se chystá se svým elektronickým obchodem s hudbou iTunes vstoupit na evropský trh v polovině měsíce. Firma chce dlouho očekávanou službu představit příští úterý, uvedly zdroje obeznámené s licenčními dohodami mezi Apple a hudebními vydavatelstvími.
Apple tradičně uvádí produkty i služby na trh bezprostředně poté, co je představí. Podle agentury Reuters tak sílí spekulace, že iTunes půjde na trh již v příštím týdnu.
Mluvčí Apple v Nizozemsku se k tomu odmítl vyjádřit. Avšak firma včera oznámila, že 15. června uspořádá v Londýně tiskovou konferenci s podtitulem, že „největší hudební obchod ještě poroste“.
Apple uvedla iTunes na trh ve Spojených státech před rokem, a zajistila si tak prvenství na rodícím se trhu legálního stahování hudby z internetu. Za první rok Apple prodala prostřednictvím iTunes přes 70 miliónů písní.
Na rozdíl od Spojených států, kde byla Apple průkopníkem na trhu elektronické hudby, vstupuje v Evropě na rozběhnutý a silně konkurenční trh, který otevřel rival Microsoft před dvěma roky. Společnost Roxio navíc uvedla v Británii službu Napster minulý měsíc a Sony se chystá otevřít internetové prodejny Connect na konci června.

HN, čtk, 8. 6. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.