Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Insight zkoumal benzinky

Redakce MAM7. 6. 2004

Po prodejnách rychlého občerstvení zacílil druhý výzkum chování a spotřebitelských zvyklostí internetové populace IAB Insight na čerpací stanice. Podle výstupu, který pro Interactive Advertising Bureau ČR (IAB) připravila společnost iAudit Interantional, se 70 % dotázaných při výběru benzinky orientuje podle ceny paliva. Zatímco 33 % tak činí bez ohledu na značku, pro 19 % je nejdůležitější blízkost pumpy a 16 % zahrnuje do svého rozhodování i sílu a známost brandu. Naproti tomu věrnostní programy uvedly jako nejdůležitější faktor při výběru čerpací stanice jen pouhá 4% respondentů.
Pouze značku zohledňuje 10 % internetových motoristů. Nejčastěji nakupovali v minulém týdnu palivo u stanic Shell (17 %), Benzina, OMV (po 12 %) a Aral (10 %). S odstupem následovaly Jet (4 %), Slovnaft, Esso a Agip (po 3 %). Zajímavé je, že Shell preferovaly více ženy než muži, zatímco u ostatních značek byl poměr víceméně vyrovnaný.
Zatímco 57 % internetové populace (tj. 1,65 mil. osob) řídilo v uplynulém týdnu automobil, 13 % (389 tis. lidí) řídí automobil občas a 30 % (859 tis. osob) automobil neřídí vůbec.
Projekt IAB Insight je koncipován jako pravidelné tematické dotazování na reprezentativním vzorku 600 respondentů – uživatelů internetu. Rozsah vzorku a způsob výběru respondentů byl navržen tak, aby reprezentoval českou internetovou populaci starší 12 let. Další výzkum v rámci projektu IAB Insight bude zaměřen na oblast výpočetní techniky.
Představitelé IAB rovněž navrhli náměstkyni ministra informatiky Danou Beerovou zpracování analýzy různých přístupů státní správy ke spamu v zemích, kde působí pobočky IAB. Výsledky analýzy budou poskytnuty Ministerstvu informatiky jako podklad pro rozhodování o dalším postupu v oblasti regulace rozesílání nevyžádané reklamní pošty v ČR. Kromě zmíněné analýzy se počítá s uspořádáním odborného semináře na téma spamu.
Další oblastí, kterou hodlá IAB prostřednictvím svých zahraničních poboček prozkoumat, je stav využívání webových stránek veřejné správy ke komerčním účelům. IAB bude monitorovat přístupy uplatňované k tomuto problému v zahraničí. Navíc IAB zařadí do svého výzkumného projektu “IAB Insight” otázky, které zjistí přístup českých uživatelů internetu k této problematice. Budou zjišťovány např. názory na možnost propojování webových stránek státních organizací s weby soukromých subjektů, na možný výskyt reklamních bannerů na serverech veřejné správy nebo zda je přijatelné, aby webové stránky měst a obcí sponzorovaly soukromé firmy.

-sch-

×

Sanoma chce prodat odborné časopisy

Starší článek

ČT měla důkazy o uplácení, vysílat se jí nechtělo

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více