Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

HBO našla nový magnet na diváky – westernový seriál

Redakce MAM28. 6. 2004

Ještě nedávno se zdálo, že kabelová HBO, která spadá pod koncern Time Warner Entertainment Company, svou zlatou éru právě prodělala. Její nejúspěšnější původní programy, hlavně seriál současných třicátnic Sex ve městě a mnoha cenami vyznamenaná Rodina Sopranových, které si oblíbili i diváci v Česku, už skončily, nebo se právě vysílá jejich poslední série. HBO už však zřejmě našla plnohodnotnou náhradu, když na jaře nasadila seriál Deadwood.
Série vycházející z westernových tradic, která přináší jak dramatickou zápletku, tak obhroublý humor postavený na celé řadě zemitých, rázovitých postav, u diváků okamžitě zabodoval. “Vypadá to, že jsme se trefili do jejich nálady. Na podobný program zřejmě naši diváci čekali,” citoval list The New York Times Chrise Albrechta, výkonného šéfa HBO.
Během necelých dvanácti týdnů vysílání si totiž Deadwood zajistil hned několik miliónů stálých příznivců. Poslední díly už pravidelně sledovalo víc než 4,5 miliónu Američanů.
Větší popularitu si během první sezóny svého vysílání vydobyl jen seriál Six Feet Under z prostředí pohřebního ústavu, který diváci České televize znají pod názvem Odpočívej v pokoji. Jeho první sérii, která se v Česku již vysílala, sledovalo v roce 2001 pravidelně 5,4 miliónu amerických diváků.
Deadwood navíc zaznamenal velmi příznivý ohlas u odborné kritiky. “Tak pozitivní odezva odborných kruhů nás poměrně překvapila,” uvedl Albrecht. Experti se shodují, že Deadwood dokázal po dlouhé době vyváženě zkombinovat kvality televizního scénáře s mnohavrstvou dramatickou zápletkou s atraktivním prostředím.
“Deadwood se navíc vyvedl i z historického hlediska, stojí na propracovaných dobových reáliích a klade důraz na detaily, což mu přidává na autentičnosti,” míní televizní analytik Jonathan Harding. Podle šéfa HBO Albrechta navíc seriál podpořil i turismus. “Zaznamenali jsme zvýšený zájem o návštěvu skutečného Deadwoodu, městečka v Severní Dakotě,” řekl listu New York Times.
Vypadá to dokonce, že tento nový seriál z produkce HBO vzbudí novou vlnu zájmu o westernovou tematiku, což se naposledy podařilo před jedenácti lety populárnímu seriálu Doktorka Quinnová, kterou produkovala televize CBS. Tomu se rovněž dařilo i v Česku, kde se dlouhou dobu držel dokonce v hlavním vysílacím čase.
“Ve srovnání s Doktorkou Quinnovou je však Deadwood drsnější, dramatičtější,” upozorňuje Albrecht.
Deadwood tak zřejmě vyvrátí tvrzení, že o televizní westerny už veřejnost nemá zájem. “Před pár lety začaly televize stahovat westerny do méně exponovaných vysílacích časů. Panovalo totiž přesvědčení, že třeba dospívající generaci tento žánr vůbec nezajímá. Deadwood tuto teorii změnil,” potvrzuje mediální analytik Josh Green.
Od příští sezóny se seriál posune do atraktivnějšího času – na nedělní devátou večerní. Tento čas, který obvykle následuje po hlavním večerním zpravodajském bloku, je v USA přitom už mnoho let na většině stanic vymezen pro ty nejatraktivnější televizní hity.
Tvůrci seriálu v čele s Davidem Milchem, který se podílí i na scénáři, tento posun vítají. ” Nyní už zbývá začít sbírat ty nejprestižnější televizní ceny,” řekl Milch.

Hospodářské noviny, 28. 6. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Ve Švédsku prosákly tajné údaje o ekonomice deníku Metro

Starší článek

Bojovník s reklamou vyráží mezi Němce

Novější článek

Podobné zprávy

Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více