Fotbal v Evropě láme televizní rekordy

28. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zápasy v základních skupinách mistrovství Evropy přilákaly k televizním obrazovkám v Evropě mnohem víc diváků než kdykoli v minulosti. Teď však lze očekávat pokles zájmu, neboť pět ze šesti zemí s největším televizním trhem už na fotbalovém šampionátu svůj tým nemá. A sledovanost cizích mužstev je podle průzkumů podstatně nižší.
Mluvčí UEFA William Gaillard oznámil, že 24 utkání v základních skupinách vidělo ve Francii, Itálii, Německu, Nizozemsku, Španělsku a Velké Británii celkem 845 milionů televizních diváků. To je o 26 procent víc než při minulém šampionátu v roce 2000 v Belgii a v Nizozemsku, kdy stejnou část mistrovství sledovalo 617 milionů fanoušků.
Agentura AP připomíná, že skutečný počet diváků může být ještě mnohem vyšší, neboť po celé Evropě roste obliba sledování fotbalových zápasů ve sportovních barech nebo u obřích obrazovek v centrech velkých měst. Tuto nezanedbatelnou část televizních diváků však průzkumy zatím neumějí podchytit.
Přesto jednotlivé země hlásí lepší výsledky než v minulosti. Markantní je to v Nizozemsku, kde prestižní zápas s Německem sledovalo více než 83 procent televizních diváků. To je mnohem víc než zápasy před čtyřmi lety, kdy bylo Nizozemsko spolupořadatelem turnaje a celou zemi zachvátila fotbalová horečka.
I pro Němce byl tento zápas obrovským magnetem. U obrazovek ho prožívalo 23,5 milionu fanoušků, tedy o pět milionů víc než jakékoli utkání na minulém Euru. „Lámeme všechny rekordy,“ liboval si mluvčí UEFA.
Otázkou však je, jak dlouho příznivý vývoj vydrží, když Francie, Španělsko, Anglie, Německo i Itálie už svůj tým na šampionátu nemají. A zájem o zápasy jiných celků je podle studie UEFA výrazně nižší. Zatímco vlastní mužstvo v základní skupině sledovalo v průměru 38,4 procenta dospělé populace, u cizích týmů to bylo jen 12,5 procenta.
To potvrzují i informace České televize. Rekordní divácký zájem přilákalo utkání s Německem, jež sledovalo více než 1,7 milionu lidí. Naproti tomu zápasy, v nichž český tým nehrál, v základních skupinách nepřekonaly hranici jednoho milionu. Až čtvrtfinále mezi Anglií a Portugalskem se přehouplo přes milion diváků.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.