Fotbal láká reklamu méně než hokej
Kolem fotbalového mistrovství, které začíná v sobotu, se točí obchody za stovky milionů korun. Přesto sponzoři a zadavatelé reklamy nejspíš netrumfnou letošní šampionát v hokeji. Sponzoři sice tají, kolik peněz posílají na fotbal, podle odhadů by ale mělo jít zhruba o polovinu částky investované do hokeje. Hokejovým marketingem letos protekla asi miliarda korun. “Odhad jsme zkoušeli udělat, dostali jsme se k polovině částky investované do hokeje,” řekl Lidovým novinám šéf marketingu mediálního zastupitelství ARBOmedia Štěpán Wolde. “Fotbal je populárnější u fandů, ale hokej dokáže oslovit širší cílovou skupinu,” vysvětlil deníku Wolde. Souvisí to s českými úspěchy na ledě a faktem, že mistrovství se konalo v Praze a Ostravě.
Firmy zaplatí menší účet za spoty vysílané v rámci fotbalových přenosů. Česká televize má vyprodáno a podle ARBOmedia, která její časy prodává, utrží za reklamy 55,6 milionu korun. Za hokej letos zadavatelé utratili skoro 84 milionů.
Účtenky spojené s účastí české reprezentace na mistrovství platí šestice sponzorů. T-Mobile, Plzeňský Prazdroj se svojí značkou Gambrinus, skupina ING, Opel C&S, Tipsport a Puma podle Jana Kindy, ředitele STES, která je servisní společností Českomoravského fotbalového svazu, ročně zaplatí sto milionů korun.
Dvanáctý evropský fotbalový šampionát začíná 12. června v portugalském Portu.