Zdravý životní styl, diety a touha po štíhlé postavě se staly součástí života mnoha lidí na světě. Potravinářské koncerny, které přizpůsobily své výrobky těmto trendům, vydělávají miliardy dolarů ročně. Nyní firmy chtějí naučit žít zdravě také domácí mazlíčky. Výrobci jídel pro zvířata se rozhodli oslovit novými reklamními kampaněmi zdravě žijící majitele domácích zvířat, kteří totéž chtějí umožnit svým „miláčkům“, uvedl server Advertising Age.
Největší společnosti, které vyrábějí žrádlo pro psy nebo kočky, jako jsou Nestlé Purina, Masterfoods nebo Procter & Gamble, mění reklamní strategie u svých výrobků. Nestlé Purina, divize koncernu Nestlé, tento měsíc zahájí novou sérii reklamních spotů, které představí její výrobky Dog Chow a Puppy Chow s novým složením, které podporuje funkce zažívacího systému, posiluje vnitřní orgány a pomáhá obnovovat svalové buňky, napsal server wnbusiness.
„Je to dobrý reklamní tah ze strany potravinářských koncernů. Jak se lidé stále více zajímají o své zdraví, přenášejí tuto starost i na svá zvířata. Firmy na nové strategii nemohou prodělat,“ komentovala nové kampaně americká reklamní analytička Susan Millerová.
Společnost Masterfoods vsadila dokonce na dietní přípravky pro psy. Jejich vývoji se začala věnovat už v loňském roce. Letos v únoru začala propagovat nový program hubnutí chlupatých mazlíčků Pedigree.
Poprvé v historii zahájili výrobci potravy pro psy také „ochutnávky“ v obchodech. Společnost Nestlé Purina postavila svůj stánek se psí stravou v síti obchodů Wal-Mart, odkud si majitelé svých čtyřnohých přátel mohli odnést půlkilové balení nových produktů, uvedl server ananova.
„Je velmi těžké měnit návyky spotřebitelů. Zvlášť obtížné je pak představit jim zavedenou značku v novém světle. My novou strategii však nutně potřebujeme, protože tržby v loňském roce klesly o více než čtyři procenta. Myslím, že zdravá výživa pro psy je dobrá cesta,“ uvedla Susan Schlueterová, manažerka značky Chow u Nestlé Purina. Na nových reklamních kampaních potravinářských firem pak vydělávají i reklamní společnosti. Jen tři největší výrobci investovali v loňském roce do reklamy téměř 70 miliónů dolarů. Až 25 procent této částky získávají agentury, které kampaň připraví.
Hospodářské noviny, 4. 6. 2004, autor: Adam Junek