Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Firmě Nike se daří udržet náskok před konkurencí

Redakce MAM28. 6. 2004

Sedm týdnů před začátkem Olympijských her se společnost Nike předvádí v dobré formě. Největší světový výrobce sportovních potřeb totiž minulý týden předložil dobré kvartální výsledky. Koncern za čtvrté čtvrtletí svého účetního roku, který končí 31. května, dosáhl růstu obratu o 25 procent na 305 miliónů dolarů. Obrat vzrostl o 17 procent na 3,5 miliardy dolarů.
“To byl pro Nike na celém světě skvělý rok,” citovala agentura DPA šéfa společnosti Philipa Knighta. Celkově za uplynulý rok 2003/2004 Nike dosáhla růstu zisku o 27 na zhruba 946 miliónů dolarů, obrat vzrostl o 15 procent na 12,3 miliardy dolarů. Podle Knighta firma zároveň dosahuje největší hrubé marže ve své historii.
Za úspěchem koncernu se skrývá mimo jiné slabý dolar, který posílil prodeje v Evropě, pro Nike druhým nejdůležitějším trhem. Pozitivní dopad mělo také převzetí konkurenta Converse. Nejdůležitější je však pro Nike neustále trh v USA, kde společnost dosahuje více než třetiny svého obratu. Podle analytiků se jí v zámoří dařilo především díky tomu, že ukončila spor s vedoucím maloobchodním řetězcem Foot Locker, který je jejím nejdůležitějším zákazníkem. Zároveň mírně stoupla poptávka zákazníků.
V USA se snaží více prosadit také největší evropský konkurent Nike – Adidas. Podobně jako pro další výrobce sportovních potřeb jsou Spojené státy jedním z nejatraktivnějších trhů. Podle odhadů odborníků se zde dosahuje zhruba padesáti procent celkového světového obratu branže. Ten v minulém roce činil kolem sto miliard dolarů.
Zatím nezdolanou jedničkou je v USA Nike, jehož tržní podíl zde činí 37 procent. Adidas je se svými zhruba jedenácti procenty až na místě čtvrtém, ještě lépe se prodávají produkty firem Reebok a New Balance.
Nike se podařilo již velmi brzy na reklamu nasmlouvat známé sportovce jako basketbalistu Micheala Jordana či golfistu Tiger Woodse a pomocí agresivní reklamy se zavést také jako módní značka. Dnes je tak Nike pro americké spotřebitele jak symbolem všech sportů, ať už basketbalu či běhání, tak oblečením pro volný čas.
Adidas naopak v tomto ohledu dlouho nic nedělal a bojuje se svým image usedlé sportovní značky. “Problémy nemáme teprve od minulého roku,” přiznává také šéf firmy Herbert Hainer. Koncern se proto nyní snaží na tento trend navázat a zaútočit na kultovní postavení svého konkurenta.
Firma z německého Herzogenaurachu tak počátkem letošního roku odstartovala velkou reklamní kampaň s názvem “Impossible is nothing”, v níž vystupuje 22 známých sportovců jako například boxerská hvězda Muhammad Ali či fotbalista David Beckhamm. Ti mají získat sympatie amerických spotřebitelů a zvýšit i oblibu Adidasu. Na podzim pak chce koncern na trh uvést běžeckou botu s integrovaným čipem, která bude zohledňovat individuální styl běžce.
Naděje letos vkládá Adidas i do nejrůznějších sportovních klání, která podporuje. V právě probíhajícím Mistrovství Evropy ve fotbale tak podporuje některé z týmů a dodává první bezešvé fotbalové míče, během olympiády pak v dresech s jeho značkou bude soutěžit 18 národních komité.
Důležité je podle expertů ale také to, jak se výrobcům sportovního oblečení dařilo v USA během jara. To je totiž doba, kdy se začíná objednávat oblečení pro tamní školáky, z čehož firmy velmi profitují.

Hospodářské noviny, 28. 6. 2004, autor: Barbara Bublíková

×

Bojovník s reklamou vyráží mezi Němce

Starší článek

Palmex bez Palmexmana

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více