Firma Universal McCann zvýšila odhad letošních výdajů na reklamu

23. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Universal McCann zvýšila odhad letošních výdajů na reklamu ve Spojených státech i celém světě kvůli růstu americké ekonomiky a velkým mediálním událostem, jako jsou například olympijské hry. Firma je součástí přední světové skupiny reklamních agentur Interpublic Group.
Viceprezident společnosti pro prognostiku Robert Coen prohlásil, že celosvětové výdaje na reklamu letos stoupnou o šest procent na 519,4 miliardy dolarů. V samotných Spojených státech by se měly výdaje zvýšit dokonce o 7,3 procenta na 263,3 miliardy dolarů. V prosinci přitom Coen předpovídal v celém světě růst o 5,8 procenta a v USA o 6,9 procenta.
„Ve srovnání s loňským prosincem jsou ekonomické vyhlídky mnohem příznivější. Můžeme více důvěřovat tomu, že nastal udržitelný hospodářský růst,“ řekl Coen.
V příštím roce se podle Coena celosvětové výdaje na reklamu zvýší o 5,9 procenta na 550 miliard dolarů. O něco rychlejší by měl být v porovnání se světem opět růst ve Spojených státech, kde by měly výdaje stoupnout o 6,5 procenta na 280 miliard dolarů.
Mnozí analytici byli dosud ohledně vyhlídek reklamního průmyslu pro příští rok velmi opatrní, protože si nebyli jistí, zda vydrží silný hospodářský růst. Trh s reklamou navíc v příštím roce nebude těžit z olympijských her a vysokých výdajů na politickou reklamu ve Spojených státech.
Přední prognostici v odvětví jsou nicméně stále optimističtější ohledně výhledu pro letošní rok díky výdajům na předvolební kampaň v USA a inzerci spojenou s olympijskými hrami a mistrovstvím Evropy ve fotbale. Výzkumná firma TNS Media Intelligence/CMR minulý týden zvýšila odhad letošního růstu výdajů na reklamu v USA na 9,3 procenta z předchozích 7,8 procenta, připomíná agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.