DHL si bere na mušku FedEx a UPS
Nadnárodní společnost DHL věnuje 150 mil. dolarů na reklamní kampaň v USA ve snaze přímo „zaútočit“ na konkurenční FedEx a United Parcel Service (UPS).
I když je DHL silnou globální značkou, ve Spojených státech je méně známá než zmíněné firmy, jež zde z 80 procent dominují trhu expresní přepravy a logistiky. Dceřiná společnost německé Deutsche Post začala svůj rebranding v srpnu loňského roku poté, co koupila konkurenční americkou firmu Airborne.
V prvním televizním spotu DHL doslova míří nákladním vlakem na své dva největší rivaly na americkém trhu. O co v reklamě jde? Řidiči nákladních aut UPS a FedExu zastaví na železničním přejezdu, když jdou závory dolů, a dívají se společně na vlak projíždějící mezi nimi prérií. Každý vagón převáží žlutý náklaďák DHL. Ohromený řidič UPS se zatajeným dechem pronese: „Neviděli jsme je přijíždět.“ Slogan spotu pak zní: „Konkurence. Špatná pro ně. Skvělá pro vás.“ Kampaň vytvořila agentura Ogilvy & Mather z New Yorku.
Přibližně 100 mil. dolarů rozpočtu na novou kampaň pokryje reklama, dalších 50 mil. potom PR, direct mail, virální komunikace a on-line hry.
-tw-