ČT má nový systém mezd

30. 6. 2004 16:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize zavádí od 1. července nový mzdový systém. Jeho zásadním bodem je stanovení poměru pevné a motivační složky platu, který bude nyní u řadových zaměstnanců 9:1, u vyššího vedení bude podíl pohyblivé složky mzdy vzrůstat. Zároveň ČT ruší 13. a 14. platy a ušetřené peníze dá na valorizaci platů – ty se tak meziročně zvýší o dvě procenta.
S novým systémem seznámili Radu ČT na jejím pravidelném zasedání generální ředitel ČT Jiří Janeček a vrchní ředitel František Lambert. „Nutno je upozornit, že to vše se děje bez navýšení položky osobních nákladů na mzdy v rozpočtu ČT na rok 2004,“ uvedl člen rady Jan Prokeš. Nový systém rada přijala. Jeden jejích členů Milan Horálek řekl, že je to dobrý začátek a „vlaštovka v hospodaření ČT“. „Dříve mzdy rostly při prohlubování ztráty, dnes mzdy rostou při poměrně prudkém zvýšení efektivnosti,“ poznamenal.
Nový systém odměňování zaměstnanců ČT byl jedním ze slibů Jiřího Janečka při nástupu do funkce generálního ředitele veřejnoprávní televize. „Úmyslem bylo rozhýbat stojaté vody v ČT,“ řekl Janeček radě ke změnám mzdových podmínek. Uvedl, že všechny kroky k tvorbě nového systému byly projednávány i s odbory a nové smlouvy už podepsali prakticky všichni zaměstnanci.
Nový systém se týká všech zaměstnanců ČT. ČT má nyní pět stupňů řízení, přičemž v každém se pohyblivá část mzdy zvyšuje o pět procent – u řadových zaměstnanců tak činí 10 procent, u nejvyššího vedení pak již čtvrtinu platu. Změny se týkají i celoročních odměn – například odměny pro generálního ředitele budou vycházet ze splnění pěti základních bodů. Mezi nimi se nachází například požadavek, aby sledovanost ČT neklesla pod úroveň z předchozího roku, požadavek snižování nákladů i plnění usnesení Rady ČT.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.