ČT: Chtěli bychom vytvořit jedno regionální studio ročně

17. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Česká televize chce do budoucna rozšiřovat počet regionálních studií, a to minimálně o jedno ročně. Členům Rady ČT to na jejich pravidelném zasedání řekl generální ředitel ČT Jiří Janeček.
Reagoval tak na připomínky radních, že veřejnoprávní televize dlouhodobě neplní kvótu 20 procent regionálního vysílání z celkového vysílacího času televize, která je zakotvena v zákoně o ČT. Neplnění kvóty bylo terčem kritiky i poslance Petra Plevy (ODS) při květnovém projednávání výroční zprávy ČT za rok 2003.
České televizi se pětinový podíl regionálního vysílání dlouhodobě plnit nedaří, stále však stoupá. Podíl regionálního vysílání od roku 2001 vzrostl podle generálního ředitele o 2,7 procenta na 11,5 procenta. „To není přece až tak špatné,“ uvedl Janeček. Do budoucna hodlá televize plnění kvóty zajistit i budováním dalších regionálních studií, která budou podle Janečka plnoformátová, nikoli jen redakční.
„Se zřízením regionálních studií počítáme a v současné době dojednáváme podmínky v regionech. Chtěli bychom zřizovat minimálně jedno regionální studio ročně,“ řekl Janeček radním. Jak však ředitel dodal, zatím není jasný způsob, jak nová studia zaplatit. Závisí to podle něj i na podobě nového zákona o poplatcích. ČT pak podle mluvčího Martina Krafla nemá představu, v jaké časovém horizontu lze za pomoci nových studií kvótu naplnit.
Na regionálním vysílání se nyní podílejí zejména dvě televizní studia v Brně a Ostravě.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.