Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Co takhle použít mobil jako distribuční nástroj?

Redakce MAM7. 6. 2004


Za hranicemi se stále více hovoří o nových možnostech doručování, které jsou vydavatelé v souvislosti s technologickým vývojem a změnami životního stylu nuceni vyhledávat. V oblasti distribuce tisku se úvahy stáčejí k možnostem elektronického doručování. Předseda americké magazínové asociace Thomas O. Ryder již před několika měsíci apeloval na vydavatele, aby nepodceňovali otázku elektronického vydávání. Podle Rydera je nepochybné, že budoucnost práce vydavatelů spočívá v elektronickém přenosu, jenž bude jednodušší, rychlejší a levnější.
Také Mezinárodní novinová marketingová asociace (INMA) si uvědomuje možnosti mobilních telefonů pro vydavatele. Proto vypracovala příručku, ve které ukazuje praktické příklady, jak mohou vydavatelé mobilních telefonů využít. Hlavní závěry ze studie INMA jsou přitom takové, že mobilní telefony vytvářejí úzký vztah se čtenáři, zvyšují image značky, a to převážně mezi mladými lidmi. Navíc vydavatelům otvírají nové cesty ke zvyšování příjmů.
Zatím spíše výjimky
Čeští vydavatelé přistupují k možnosti, že by začali nabízet obsah svých titulů na mobilním telefonu, nejednoznačně. Zřejmě nejdále je zatím v tomto směru vydavatelství Economia.
“Economia nabízí obsah prostřednictvím mobilních telefonů více způsoby než kterýkoliv jiný český vydavatel,” říká generální ředitel Michal Klíma. Vydavatelství poskytuje prostřednictvím SMS a WAP standardní obsah podobně jako jiní, má však dva další servisy. Jsou to ekonomicky orientované multimediální zprávy (MMS), jež obsahují i grafy, tabulky a fotografie. A dále produkt Mobilní noviny, což je javová aplikace, kterou si uživatel může nahrát do svého telefonu a během dne si stahovat aktuální zprávy ze speciálně pro tuto aplikaci připravovaného zpravodajství.
S mobilními operátory spolupracují převážně vydavatelé se zaměřením na zpravodajství (iDnes, iHNed, Právo a Blesk). “Pokud se týká možnosti spolupráce s dalšími novinami a časopisy, technicky jejímu navázání s dalšími vydavatelstvími nic nebrání a naše systémy jsou na ně připraveny. Stejně jako jsme propojili náš webový a mobilní portál v rámci Eurotel Live!, můžeme na WAP připojit i portály jednotlivých vydavatelství. Nicméně zatím jsme o tento typ spolupráce ze strany vydavatelství časopisů nezaznamenali zájem,” říká mluvčí společnosti Eurotel Diana Dobálová.
Ve stadiu úvah
Vydavatelé v zásadě toto tvrzení potvrzují. Například ředitel Europressu Jaromír Skopalík připouští, že technická překážka v tom, aby jeho vydavatelství přišlo s touto službou, není žádná. “Zatím zřejmě není poptávka na straně uživatelů tak vysoká, aby byla vydavatelem jednoznačně čitelným popudem k rozvinutí této služby. Pohodlnější je číst informace na papíru a webu,” zdůvodňuje.
Ukazuje se také, že právě internet je zatím v myslích vydavatelů velmi vhodným a prozatím dostačujícím nástrojem. Podle ředitele vydavatelství Computer Press Jiřího Hlavenky je to důvod, proč jeho společnost zatím o distribuci přes mobil neuvažuje. “Naším alternativním kanálem, se kterým jsme velmi spokojeni, je internet,” řekl s tím, že internetová média nabízí Computer Press již několik let přes WAP a případně pro kapesní počítače připojené k internetu.
Někteří vydavatelé však o mobilním telefonu jako distribučním kanálu vážně uvažují. “Uvažujeme, že začneme s některými vybranými tituly, spíše nejprve ze segmentu B2B. Ale vše je zatím ve stadiu úvah a prvních koncepcí,” tvrdí ředitel Springer Media CZ Tomáš Tkačík.
Také vydavatelství Vogel Burda Communications prohlašuje, že jako vydavatel časopisů o počítačích a digitální technice sleduje každý distribuční informační kanál. “Vyhledáváme ale vhodný typ informací pro tuto službu. Vycházíme z dobré zkušenosti se SMS marketingem, který naši čtenáři bez problémů akceptují,” konstatuje Petr Moláček z uvedeného vydavatelství. Při hledání možností, jak mobilní telefon pro distribuci využít, je potřeba především vhodně zvážit, jaké informace čtenářům poskytnout, aby pro ně byly užitečné a aby konvenovaly parametrům, jež mobilní telefony umožňují.


24_mobil_montaz_x.jpg ()
Budoucnost. Možná se i u nás dočkáme toho, že budou texty tištěných titulů dostupné přes mobilní telefony.

×

Českou hitparádu vede pět týdnů Müllerův Monogamný vzťah

Starší článek

Sanoma chce prodat odborné časopisy

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více