Cikánská omáčka důvodem konfliktu mezi Hamé a Nestlé

10. 6. 2004 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší tuzemská konzervárna Hamé podala žalobu na společnost Nestlé. Firma podle Hamé neoprávněně užívá ochrannou známku Cikánská omáčka. Zneužívání značky pokračuje i přes nabídku Hamé ke smírnému vyřešení celé záležitosti, řekl generální ředitel Hamé Leoš Novotný. Nestlé se bude ale podle svého ředitele vnějších vztahů Martina Waltera právní cestou bránit, aby označení mohlo nadále používat.
„Považujeme to za druhové označení určitého typu výrobku,“ řekl Walter s tím, že jejich výrobek je jako jedna z šesti novinek na trhu od května pod značkou Magi-Cikánská omáčka.
Hamé vyzvalo Nestlé, aby přestalo ochrannou známku Cikánská omáčka používat a současně podalo trestní oznámení na statutární zástupce společnosti Nestlé z důvodu porušování práv k ochranné známce. „Věříme, že tyto kroky přimějí i takový ekonomický kolos, jakým je Nestlé, k respektování práva v Česku a k přehodnocení jeho protiprávního jednání,“ uvedl Novotný.
Akciová společnost Hamé vlastní více než 200 ochranných známek. Své výrobky si firma chrání prostřednictvím registrace ochranných známek nejen u pražského Úřadu průmyslového vlastnictví, ale i v mezinárodní databázi u Světové organizace duševního vlastnictví v Ženevě.
Hamé vykázalo v prvním čtvrtletí letošního roku tržby 835 milionů korun, což je o osm procent více než ve srovnatelném období loňského roku. Loni utržila firma 3,28 miliardy korun. Zaměstnává na 1950 lidí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.