Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Čeští operátoři přicházejí na chuť hudbě

Redakce MAM14. 6. 2004

Vlna propojování byznysu telekomunikačních a hudebních firem dorazila několik měsíců po Spojených státech nebo Velké Británii konečně i do České republiky. Stahování hudby do mobilu se zatím rozjíždí pomalu – mobilní operátoři nabízejí pouze omezený výběr skladeb, navíc pouze na vybrané typy telefonních přístrojů. Zákazníci zatím mají větší zájem o tzv. uvítací tóny.
Všichni mobilní operátoři shodně označují stahování hudby za perspektivní obchod, jehož čas přijde až s masovým rozšířením patřičně technicky vybavených přístrojů.
Jako první u nás ohlásila možnost nahrávání celých písní do mobilu na konci února společnost Eurotel v rámci služby Jukebox. Její nabídku v současné době tvoří přes čtyři sta skladeb od hudebních vydavatelství BMG, Warner Music nebo Sony Music.
“Hudba tvoří důležitou součást strategie Eurotelu pro oblast informačního a zábavního obsahu. Je to krok správným směrem,” tvrdí mluvčí Eurotelu Diana Dobálová, která odmítla prozradit, kolik skladeb si zákazníci Eurotelu doposud stáhli. “Největší zájem o píseň Elánu Láska moja,” dodala Dobálová.
Na odlišnou strategii sází konkurenční T-Mobile. Klíčem k dalšímu využití mobilů se mají stát takzvané real tones, tedy zvonění v podobě nahrávek zahraničních i domácích interpretů, komprimovaných do formátu mp3.
Liší se i cenové strategie. Zatímco stažení skladby z Jukeboxu přijde na 40 až 58 korun korun, T-Mobile si účtuje 29 korun za jedny real tones.
Služba T-Mobile začala fungovat v průběhu dubna a zatím nabízí na výběr mezi 13 skladbami hudebníků z vydavatelské stáje BMG. “Nejedná se pouze o zahraniční hvězdy, k dispozici jsou i real tones skupiny Buty nebo Janka Ledeckého,” řekl mluvčí T-Mobile Jiří Hájek.
Ve světě přitom v oblasti real tones T-Mobile spolupracuje se Sony Music. Zákazník v USA nebo Velké Británii tak může svůj mobil nechat zvonit v rytmu Michaela Jacksona nebo Beyoncé.
“Se Sony v Česku zatím spolupracujeme v segmentu, který prozatím považujme za klíčový při propojování mobilů a hudby, tedy při nabízení uvítacích tónů,” podotkl Hájek, podle něhož tuto službu využívá okolo 190 tisíc zákazníků T-Mobile.
Real tones tak zatím v souboji s uvítacími tóny tahají za kratší konec, to však vyplývá hlavně z technické dostupnosti obou služeb. Zatímco uvítací tóny může používat skoro každý, nabídku real tones je možné podle T-Mobile využít v pěti přístrojích, momentálně se prodávajících na trhu, Jukebox Eurotelu funguje na sedmi typech mobilů. “Real tones však představují budoucnost synergií telekomunikací a hudebního průmyslu, proto se budeme snažit o rozšíření nabídky v této oblasti,” dodal Hájek.
Zatím na chvostě v oblasti stahování zůstává třetí operátor Český mobil, který provozuje síť Oskar. “V současné době žádné podobné služby nenabízíme. Je to určitě perspektivní byznys, naším záměrem je ho však nabízet všem zákazníkům Oskara. Real tones zatím fungují ve velice úzkém segmentu pouze na vybraných přístrojích,” sdělil mluvčí Oskara Petr Šindler.
Nejmenší mobilní operátor tak zatím nabízí pouze několik set melodií včetně fragmentů existujících skladeb, které si zákazníci mohou stáhnout do svých mobilů jako uvítací tóny.
Stahováním hudby však nové obchodní možnosti nekončí. Další perspektivní oblastí jsou hry nebo elektronické sporty. Na počátku června společnost e-Sport Entertainment vyhlásila první turnaj v bowlingu na mobilních telefonech, který se uskuteční 25. června v Ostravě.

Hospodářské noviny, 14. 6. 2004, autor: Aleš Borovan

×

IAB provede výzkum pro Ministerstvo informatiky

Starší článek

Pozice vyhledávače Google ve světě sílí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více