Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi pijí více minerálek s vysokým obsahem solí

Redakce MAM23. 6. 2004

V Česku se proti jiným evropským zemím pije mnohem více minerálních vod s vysokým obsahem minerálů. “Tyto vody mohou působit léčivě, ale při trvalém a dlouhodobém pití mohou někdy i uškodit,” řekl výkonný tajemník Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeněk Huml.
V Evropě jsou rozšířené převážně mnohonásobně méně mineralizované vody. Například u přírodních vod Evian či Perrier je obsah solí ve srovnání s domácími nejprodávanějšími minerálkami poloviční či třetinový, řekl Huml. Podle vyhlášky ministerstva zdravotnictví o balených vodách by měly být vody s obsahem rozpuštěných pevných látek nad 1,5 gramu na litr označeny jako “bohaté na minerální soli”.
Obliba minerálek v tuzemsku dlouhodobě roste. Domácí výroba loni činila 811 milionů litrů. Spotřeba nealkoholických nápojů se pohybovala kolem 264 litrů na osobu ročně a produkce minerálek na hlavu byla asi 80 litrů za rok.
Obsah minerálů a jejich vliv na lidské zdraví se stal předmětem sporu mezi dvěma domácími výrobci, Karlovarskými minerálními vodami (KMV) a Karlovarskou korunní kyselkou (KKK). Ta v reklamních spotech na svou vodu poukazovala na možné negativní důsledky nadměrného příjmu minerálů do lidského organismu.
Na podnět společnosti Karlovarské minerální vody, kterou prý reklama poškodila, se sešli zástupci svazu minerálních vod. Zasedání svazu reklamní kampaň KKK odsoudilo. Podle KMV reklama útočí na minerální vodu Magnesia z její produkce a klamavou reklamou se snaží přetáhnout spotřebitele k minerální vodě Korunní. KKK to ale od samého počátku odmítá. Firma se rozhodla ze svazu vystoupit.
Svaz minerálních vod dospěl k názoru, že spot na Korunní je nepřijatelná a srovnávací reklama, která poškozuje všechny výrobce minerálních vod. Zároveň vyzval Korunní, aby údajně neetickou a nečestnou reklamní kampaň ukončila.
Krajský soud v Plzni minulý týden KKK uložil, aby šíření sporné reklamy zastavila. Předběžné opatření vydal právě na návrh konkurenčních KMV.

×

Press Holdings koupí britský Telegraph

Starší článek

Senátoři nevěděli, že berou televizi peníze

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více