Češi na dovolenou stále častěji létají; většina jezdí autem

17. 6. 2004 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi na dovolenou stále častěji cestují letecky. Zatímco loni plánovalo na dovolenou letět 620 000 českých turistů, letos by jich mohlo být 650 000 až 700 000. Vyplývá to z výzkumu, při němž se agentura Mag Consulting dotazovala 1500 respondentů. Důvodem je pokles cen letecké dopravy a růst příjmů obyvatel.
Nejvíce lidí však nadále cestuje na dovolenou vlastním vozem. Letos jich bude asi milion. Také počet těchto turistů ale roste. Podle ředitele Mag Consultingu Jaromíra Beránka hraje hlavní roli pohodlí, které mají lidé ve vlastním automobilu proti autobusům. Pokud jedou vlastním vozem, mohou také na dovolené navštívit více míst. Autem Češi cestují jen do relativně dostupných oblastí především do Chorvatska, Itálie a na Slovensko.
Letadla a auta ubírají turisty autobusům ale také železnici. Autobusem podle Beránka pojede do ciziny asi 675 000 a vlakem zhruba 175 000 Čechů. Loni cestovalo na dovolenou autobusem o tři procentní body a vlakem o procentní bod více turistů.
Na dovolených v České republice využívá vlastní vozidlo 72 procent českých turistů. Zhruba čtvrtina lidí jede veřejnou dopravou, tedy autobusem nebo vlakem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.