Česká reklama na letošním ročníku největšího festivalu reklamy na světě Cannes Lions propadla. Z francouzské Riviéry si domácí kreativci odvezli pouze jednu nominaci na short listu kategorie Press and Poster, kterou získala agentura Leo Burnett za jeden ze série inzerátů na motocykly Harley Davidson. Stejná agentura přitom vybojovala v loňském roce stříbrného a rok předtím bronzového Lva, což byly největší úspěchy domácí reklamní scény za posledních deset let. Neuspěli ani Julie Gubelová a Jan Šimek z agentury Tanagra v soutěži mladých kreativců. Nejvýraznějšími zástupci České republiky tak byli režiséři. Tomáš Bařina se probojoval do užšího výběru soutěže Young Directors, Jakuba Koháka si vybral celosvětový kreativní ředitel sítě Saatchi & Saatchi Bob Isherwood na prestižní Saatchis’s New Directors Showcase a Ivan Zachariáš, jehož aktuální spot na pivo Stella Artois byl na seminářích často pochvalně zmiňovanou reklamou. A samozřejmě čeští fotbalisté. Přitom domácí agentury přihlásily do Cannes velký počet prací. V kategorii Film jich soutěžilo 23, což bylo nejvíce v dosavadní historii, v kategorii tisku a venkovní reklamy 33. Ukázky a kompletní seznam oceněných reklam najdete na adrese canneslions.com.
– Jindřich Jirásek-