Více než polovina z 2500 reklamních poutačů podél českých dálnic nemá povolení, uvedla televize Nova na základě výsledků historicky první celorepublikové kontroly Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Další tisíce ilegálních billboardů jsou podél ostatních silnic. Ministerstvo dopravy je chce do konce roku odstranit.
Silničáři prověřili všechny reklamní plochy podél dálnic a rychlostních silnic a zjistili, že z 2520 poutačů je 1294 nepovolených. Nejvíce černých reklam stojí podél nejfrekventovanější dálnice D1, úplně nejhorší je situace před Brnem.
„Je to velmi smutné číslo,“ řekla televizi mluvčí ministerstva dopravy Ludmila Roubcová. Dodala, že ministerstvo vyhlásilo nelegálním billboardům válku. „V současné době téměř nepovolujeme nové billboardy,“ uvedla.
Silničáři a úředníci přiznávají, že jsou z černých reklam zoufalí. Do konce prázdnin majitele nepovolených reklamních ploch vyzvou, aby je odstranili. Pokud tak neučiní, odstraní je za ně a náklady majiteli naúčtují. Likvidace jednoho billboardu přijde až na 200 000 korun, spolu s pokutou to může být až půl milionu Kč, dodala Nova.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).