Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Válka tlampačů na hranicích skončila

Externí autor16. 6. 2004

V demilitarizované zóně dělící oba státy – a široké čtyři a dlouhé dvě stě padesát kilometrů – se to od úterka projevuje mlčením.
Mlčí severokorejské tlampače, které se více než čtyři desítky let snažily podlomit morálku jihokorejských vojáků tím, že je zaplavovaly říznými vojenskými marši prokládanými chvalozpěvy na komunistické vůdce Kim Ir-sena a Kim Čong-ila.
A ztichlo i několik desítek jihokorejských maxireproduktorů, které Severu čelily vysíláním populární hudby a vychvalováním demokracie.
V příštích dnech a týdnech tlampače z demilitarizované zóny zmizí, stejně jako obří plakáty a elektronické tabule s propagandistickým obsahem.
Mimochodem v nich, stejně jako v konvenční výzbroji, měl převahu komunistický sever. Podle stanice BBC jich u hranice měl dvě stě. Jihokorejci odpovídali hesly na stu tabulí. Mnohé z nich však byly moderní, elektronické – zatímco Sever musel vystačit s tradiční technikou.
Konec pohraniční propagandistické války připadl na čtvrté výročí korejsko-korejského summitu: 15. června roku 2000 jednal v Pchjongjangu tehdejší jihokorejský prezident Kim Te-džung se severokorejským vůdcem Kim Čong-ilem.
Summit vynesl Kim Te-džungovi Nobelovu cenu míru – a přestože se vztahy mezi oběma zeměmi od té doby nijak zásadně nezlepšily, v některých sférách se pokroku dosáhnout podařilo. Obchod a investice vzrůstají, propojují se železnice i silnice a uvolnění je znát také ve vojenské oblasti. O víkendu uzavřely obě Koreje dohodu, která má mimo jiné zabránit námořním střetům: jejich bojové lodě budou po-užívat stejné radiové frekvence.
V sobotu se Pchjongjang a Soul – které ani jedenapadesát let od konce korejské války nemají mírovou smlouvu – dohodly i na konci propagandistické války v demilitarizované zóně.
“Jižní a Severní Korea by nynější přátelskou atmosféru měly využít k tomu, aby významně zlepšily mezikorejské vztahy,” uvádí se podle listu Korea Times v poselství Kim Čong-ila jihokorejskému prezidentovi Ro Mu-hjonovi, které Ro převzal včera.
Ro dal najevo, že je pro. Položil si však podmínku: Napřed by se měla vyřešit krize kolem severokorejského jaderného programu, který má vojenské využití.
Nové šestistranné rozhovory o této problematice mají začít už za týden v Pekingu, ale analytici jim nedávají mnoho nadějí na úspěch. KLDR včera znovu vyloučila úplné zastavení svého jaderného programu. Její ministerstvo zahraničí uvedlo, že budou-li Spojené státy na tomto svém kategorickém požadavku trvat, “nelze od (šestistranných) rozhovorů nic čekat”.
Severokorejské podmínky jsou zase nepřijatelné pro Washington.
Už třetího kola šestistranných jednání, které příští středu začne v čínské metropoli Pekingu, se kromě obou Korejí, Spojených států a hostitelské země zúčastní ještě Rusko a Japonsko.

Hospodářské noviny, 16. 6. 2004, autor: Milan Slezák

×

Matell má nový hit: Konfekci podle šatů panenky Barbie

Starší článek

Módní seriály dělají radost také nakladatelům

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více