DHL si bere na mušku FedEx a UPS

15. 6. 2004 15:06

— Mohlo by vás zajímat —

Lenka Soal: Můj sen? Naprosto „POSfree“ s maximálním dopadem

Udržitelnost mi musí dávat smysl a mít hmatatelný dopad, říká Lenka Soal, která se stará o shopper marketing značky Purina.

Reklama
SDG

Nadnárodní společnost DHL věnuje 150 mil. dolarů na reklamní kampaň v USA ve snaze přímo „zaútočit“ na konkurenční FedEx a United Parcel Service (UPS).
I když je DHL silnou globální značkou, ve Spojených státech je méně známá než zmíněné firmy, jež zde z 80 procent dominují trhu expresní přepravy a logistiky. Dceřiná společnost německé Deutsche Post začala svůj rebranding v srpnu loňského roku poté, co koupila konkurenční americkou firmu Airborne.
V prvním televizním spotu DHL doslova míří nákladním vlakem na své dva největší rivaly na americkém trhu. O co v reklamě jde? Řidiči nákladních aut UPS a FedExu zastaví na železničním přejezdu, když jdou závory dolů, a dívají se společně na vlak projíždějící mezi nimi prérií. Každý vagón převáží žlutý náklaďák DHL. Ohromený řidič UPS se zatajeným dechem pronese: „Neviděli jsme je přijíždět.“ Slogan spotu pak zní: „Konkurence. Špatná pro ně. Skvělá pro vás.“ Kampaň vytvořila agentura Ogilvy & Mather z New Yorku.
Přibližně 100 mil. dolarů rozpočtu na novou kampaň pokryje reklama, dalších 50 mil. potom PR, direct mail, virální komunikace a on-line hry.

-tw-

Další zajímavé čtení

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.