Americká společnost XM Satellite Radio má dva miliony předplatitelů. Podnik původně předpokládal, že se k této hranici dostane později, ale nyní nastínil, že do roku 2010 chce mít až 20 milionů klientů. Konkurentem podniku je pouze společnost Sirius Satellite Radio.
Obě firmy se pohybují na relativně mladém trhu, který funguje teprve od začátku tohoto desetiletí. XM Satellite Radio začal své služby nabízet v roce 2001 a teprve loni v říjnu dosáhl prvního milionu předplatitelů, podotýká agentura Reuters.
XM Satellite i Sirius Satellite nabízejí hudbu, talkshow a zpravodajství prostřednictvím malého přijímače, který se většinou instaluje do auta. Signál k těmto přijímačům putuje ze satelitu a v obou případech je vysílání zcela bez reklam, nebo jich je pouze minimum.
Analytici přiznávají, že hranice dvou milionů klientů padla o trochu dříve než očekávali, dodávají však, že odhad růstu klientů do budoucna je příliš optimistický. „Dostanou se tam, ale nebude to do roku 2010,“ podotkl analytik investiční společnosti Vintage Research Alden Mahabir.
Obě firmy, tedy XM Satellite Radio i Sirius Satellite Radio, za své služby vybírají poplatek. Ten činí zhruba deset dolarů za měsíc.
Akcie obou firem na zprávu o počtu předplatitelů reagovaly růstem, který v případě XM Satellite činil asi šest procent. Za poslední tři až čtyři roky akcie vzrostly až o stovky procent. Zpočátku totiž většina analytiků příliš nevěřila, že by lidé byli ochotni za rádio v autě platit měsíční poplatky.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).