XM Satellite Radio má dva miliony předplatitelů

15. 6. 2004 09:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká společnost XM Satellite Radio má dva miliony předplatitelů. Podnik původně předpokládal, že se k této hranici dostane později, ale nyní nastínil, že do roku 2010 chce mít až 20 milionů klientů. Konkurentem podniku je pouze společnost Sirius Satellite Radio.
Obě firmy se pohybují na relativně mladém trhu, který funguje teprve od začátku tohoto desetiletí. XM Satellite Radio začal své služby nabízet v roce 2001 a teprve loni v říjnu dosáhl prvního milionu předplatitelů, podotýká agentura Reuters.
XM Satellite i Sirius Satellite nabízejí hudbu, talkshow a zpravodajství prostřednictvím malého přijímače, který se většinou instaluje do auta. Signál k těmto přijímačům putuje ze satelitu a v obou případech je vysílání zcela bez reklam, nebo jich je pouze minimum.
Analytici přiznávají, že hranice dvou milionů klientů padla o trochu dříve než očekávali, dodávají však, že odhad růstu klientů do budoucna je příliš optimistický. „Dostanou se tam, ale nebude to do roku 2010,“ podotkl analytik investiční společnosti Vintage Research Alden Mahabir.
Obě firmy, tedy XM Satellite Radio i Sirius Satellite Radio, za své služby vybírají poplatek. Ten činí zhruba deset dolarů za měsíc.
Akcie obou firem na zprávu o počtu předplatitelů reagovaly růstem, který v případě XM Satellite činil asi šest procent. Za poslední tři až čtyři roky akcie vzrostly až o stovky procent. Zpočátku totiž většina analytiků příliš nevěřila, že by lidé byli ochotni za rádio v autě platit měsíční poplatky.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.